נתניהו: ב"מזרח התיכון צריך עוצמה צבאית. על צוללות שמעתם?"

ראש הממשלה נאם בועידת גלובס ומנה את ארבעת העוצמות הבסיסיות לקיום ישראל, "העובדה המצערת והאכזרית היא שהחלשים לא שורדים. רוב העמים העתיקים לא שרדו. אנחנו עם מיוחד". חלק מהקהל ניסה למשוך את הדברים לנושא החינוך

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/01/18 11:22 כד בטבת התשעח

נתניהו: ב"מזרח התיכון צריך עוצמה צבאית. על צוללות שמעתם?"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (חמישי), בועידת העסקים של 'גלובס' שמתקיימת בבנייני האומה בירושלים, למרכיבי היסוד של קיום מדינת ישראל והעם היהודי.

"המדיניות הכללית נובעת מהשקפה שהוכחה במאה השנים האחרונות", הוא אמר וציין כי "העובדה המצערת והאכזרית היא שהחלשים לא שורדים. רוב העמים העתיקים לא שרדו. אנחנו עם מיוחד. כדי להבטיח את עתידנו אנחנו חייבים להיות חזקים. יש 4 יסודות מרכזיים להבטחת קיומנו".

כאן פנה נתניהו לקהל ושאל מה לדעתו המרכיב המרכזי ביותר. שנענה בתשובה, "חינוך", הוא אמר כי "יש מדינות מחונכות שנעלמות. חינוך זה חשוב, אבל יש דבר אחד בסיסי כדי להבטיח את עצמך במזרח התיכון וזו עוצמה צבאית. צוללות שמעתם? F-35, זו עצמה בסיסית שמבטיחה קיום.

מאיפה תגיע העוצמה הזאת? מהעוצמה הכלכלית. מאיפה היא תבוא? שמעתי כאן מהאמריקנים. הלוואי. כל הסיוע של ארה"ב שווה ל-15% מהתקציב. אז זה לא יבוא משם. הכלכלה הישראלית תבוא מהיכולת שלנו לפתח צמיחה".

כשבקהל התעקשו שוב על נושא החינוך, אמר ראש הממשלה כי "חינוך הוא נורא חשוב ואנחנו נדבר על זה אבל חינוך לא נותן את הבסיס שצריך".

מתמודדות באולימפיזיקה

חינוך זה חשוב, אך יש מדינות מונכות שנמחקו. למצולמות אין קשר לכתבהצילום: דוד אייזנבך

בהמשך הוא ציין כי 2 המרכיבים שדיבר עליהם מייצרים יחד "עוצמה מדינית. חלק מהעוצמה הזו זה כל ראשי המדינות שמבקרים בישראל וכמובן המדינות שבהם אני מבקר כמו אפריקה, רוסיה ועוד".

הקהל לא ויתר ושאל שוב לגבי חשיבות החינוך ונתניהו אמר, "אני אדבר אתכם על מנהיגות ועל חינוך ועל מה שאתם רוצים אבל היסוד של הכל זה מה שאני מדבר אתכם עכשיו. ככל שאנחנו מחזקים את העוצמה הצבאית והכלכלית אנחנו מגיעים לעוצמה מדינית".

בהמשך הוא ציין את המהלכים שהוא והממשלה עושים כדי להגדיל את הצמיחה, להפחית את המיסים ולהקטין את הפערים החברתיים בישראל ואז הוא הגיע לנושא האחרון שלדעתו מהווה את היסוד לכל שאר הדברים.

"הדבר האחרון שכל העוצמות האלה תלויות בו זה עוצמה התרבותית שלנו, זה לשמר את הישן ולייצר את החדש". 

לסיום הוא דיבר על שוק התקשורת ואמר כי התקשורת היא חלק מהשינוי השוק הזה הוא ריכוזי ואין כוונה להשתלט עליה גם אין יכולת כזאת. הכוונה שלי היא לפתוח את התקשורת בעיקר את התקשורת המשודרת שבה יש ריכוז גבוה עוד יותר. יש מגזרים שמנסים להשתלט על התקשורת אבל אני מעולם לא ניסיתי להשתלט עליה אלא לפתוח לתחרות וגיוון דעות. מה שאנחנו עושים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן