נתניהו בוועידת ורשה - לצד נציגי מדינות ערביות

ראש הממשלה נתניהו, המשתתף כעת בוועידת ורשה, אומר כי מדובר ב"מפנה היסטורי". בוועידה משתתפים שרי חוץ של מדינות ערביות כמו תימן ועומאן, וכן סגן נשיא ארה"ב ומזכיר המדינה שלה, מייק פומפאו, שאמר כי "אי אפשר להשיג שלום במזרח התיכון בלי להתעמת עם איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 13:36 ט באדר א'

נתניהו בוועידת ורשה - לצד נציגי מדינות ערביות
נתניהו עם שר החוץ של תימן לצידו, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מפגש עם שר החוץ של עומאן, צילום משותף עם שר החוץ של תימן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משתתף בימים אלו בוועידת ורשה בפולין, בה משתתפים כ-60 שרים ונציגים דיפלומטיים מרחבי העולם, בהם גם מדינות ערביות.

הבוקר (ה') נפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקאי, והודה לו ולסגן הנשיא על ארגון הוועידה: "אתמול הייתה נקודת מפנה היסטורית. בחדר אחד ישבו 60 שרי חוץ ונציגים של עשרות ממשלים. ראש ממשלה ישראלי ושרי חוץ של מדינות ערביות מובילות עמדו ביחד ודיברו בעוצמה לא רגילה ובבהירות ואחדות נגד האיום המשותף של המשטר האיראני".

(פגישת נתניהו ופומפאו, הבוקר)

נתניהו הוסיף: "הדבר מסמל שינוי והבנה מה מאיים על עתידנו ומה אנו צריכים לעשות כדי לדאוג לביטחון שלנו. זה מראה על האפשרויות של שיתופי פעולה שהולכים מעבר לביטחון בכל תחום מתחומי חיינו. זה קרה כאן בוורשה וזה צריך להמשיך בפורומים אחרים ובדרכים אחרות".

פומפאו עצמו אמר בפגישה כי "אתה לא יכול להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון בלי להתעמת עם איראן. זה פשוט לא אפשרי. הם פועלים בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, מסייעים לח'ותים, לחמאס ולחיזבאללה. אלה איומים אמיתיים. יש גם איומים אחרים, אבל אתה לא יכול להשיג שלום במזרח התיכון בלי לדחוק את איראן".