נתניהו בדיון סוער על הפונדקאות ללהט"ב: "תומך בחוק, אך אין לו רוב"

ראש הממשלה השתתף בדיון שנכפה עליו בכנסת בנושא חוק הפונדקאות לקהילת הלהט"ב, "זה לא עניין של ימין או שמאל, זה עניין אנושי". לבני: "ביבי תפסיק לשקר". לפיד: "כרגיל נכנעת לחרדים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/18 18:25 כב בחשון התשעט

נתניהו בדיון סוער על הפונדקאות ללהט"ב: "תומך בחוק, אך אין לו רוב"
"לא עניין של ימין ושמאל". נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דיון סוער התקיים הערב (רביעי) בכנסת, בהשתתפות ראש הממשלה, בנושא חוק הפונדקאות, זאת על רקע חתימתם של 40 חברי כנסת שדרשו התכנסות מיוחדת בנושא.

בדיון, שנערך תחת השם: "האפליה המבישה של הממשלה את הקהילה הלהט"בית בחוק הפונדקאות", התייחס נתניהו להצעת החוק ואמר כי למרות תמיכתו העקרונית, ליוזמה אין רוב בקואליציה.

"את העמדה העקרונית שלי בנוגע לפונדקאות כבר הבהרתי בעבר, זה לא עניין של ימין או שמאל", אמר ראש הממשלה שהאזין למחאותיהם של חברי הכנסת אשר תקפו אותו. לדבריו, "זה עניין אישי ועניין אנושי. רעייתי ואני סייענו במקרים רבים לגברים ונשים מהקהילה הלה"טבית. באפריל 2015 בזמן רעידת האדמה בנפאל, פעלנו רבות על מנת להטיס ארצה את התינוקות שנולדו בהליך הפונדקאות".

בהמשך טען כי ביקש "מח"כ אמיר אוחנה לגבש הצעת חוק שניתן יהיה להעבירה בין כל שותפות הקואליציה. ההצעה תעלה בחודש הבא לוועדת שרים לחקיקה. שמעתי את הדברים שלכם והסיפורים של זוגות רבים והזדהינו עם הרצון שלהם להקים משפחה, זה הרצון שלהם וגם הרצון שלי. אני אומר את האמת הפשוטה, אני תומך בכל אבל עד לרגע זה אין לנו את הרוב הדרוש בקואליציה כדי להעביר את הצעת החוק".

ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני

"ביבי תפסיק לשקר". ח"כ ציפי לבניצילום: פלאש 90

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני, תקפה אותו ואמרה כי "במדינת ישראל  יש אזרחים, בני אדם, שרוצים להיות הורים, להפוך למשפחה, לשמוע את המילה אבא,  לחבק את התינוק או התינוקת שלהם ולגדל אותם כאן בישראל. הם רוצים אבל מממשלת ישראל אומרת להם בכל הצבעה והצבעה כאן, שימשיכו לרצות".

לבני המשיכה במתקפה ואמרה, "ניסית לברוח מהדיון הזה אבל לא נתנו לך כי הגיע הזמן שתסתכל להם בעיניים.  לא בסרטון, לא דרך עדשת המצלמה ותגיד להם למה אתה מונע מהם את הזכות להיות הורים. והעיקר ביבי תפסיק לשקר. הרי השיא היה שאמרת בסרטון הזה שבניגוד למה שדווח בתקשורת אמרת שאתה אתה מאוד עקבי.  האמת היא שאתה עקבי אבל רק בדבר אחד  ביכולת לשקר בלי למצמץ". 

חברה לסיעה וחבר קהילת הלהט"ב, ח"כ איציק שמולי" פנה לנתניהו ואמר: "אני מבקש שתסתכל לי בעיניים ותאמר לי שאני לא מספיק טוב כדי להיות אבא במדינה הזו. הזכות למשפחה היא זכות טבעית, היא אמורה להיות כזו".

שמולי, אשר זכה לחיבוק מחבריו למליאה בתום הנאום, הוסיף, "בשבילך היינו סוג ב' ונותרנו סוג ב'. תסתכל לי בעיניים ותגיד לי איך במדינה הזאת יגאל עמיר יכול להיות אבא ואני לא. איך אנסים וטרוריסטים בכלא יכולים לממש את החלום להורות ואני לא. למה אני צריך לשבת פה בדמעות בגלל עריצות הקואליציה שחושבת שאני שווה פחות?".

לא יפזרו את הכנסת

תקף את נתניהו. לפידצילום: פלאש 90. הדס פרוש

יו"ר יש עתד, ח"כ יאיר לפיד, טען גם הוא כי ראש הממשלה ניסה להתחמק מהדיון בטענה כי הוא מתנגש עם ישיבת האבל של הממשלה לזכרו של השר דוד אזולאי שנפטר אמש. "הסיבה שלא רצית לקיים את הדיון הזה ולהגיע לשפל של להשתמש במותו של אדם טוב, היא ציטוט אחד שאתה לא רוצה שיזכירו לך, מתוך סרטון שאתה עשית. לא עברו 48 שעות מהסרטון שלך וחוק הפונדקאות הוגש פה למליאה, ואתה ראש הממשלה הצבעת נגד. למה? מפני שכרגיל נכנעת לחרדים. כשאתה פוגש אותם, כניעתך אומנותך. כמו בכל דבר שעלול לסכן את הקואליציה שלך. בדרך שברת את ליבם של אלפי זוגות צעירים שכל מה שהם רוצים זה להיות הורים".

מי שניסה להגן על נתניהו היה ח"כ יואב קיש שאמר כי "לא יכול להיות שעומדות במליאה חברות כנסת ומטיפות על כך שלהיות אב יחיד או זוג גברים אבות  זה בסדר מבחינתן,  אבל אב גרוש שהוליד ילדים עם אשתו והיא לא נותנת לו לראותם - זה כבר לא בסדר כי "לכל ילד צריכה להיות אמא". הצביעות תיפסק. אם יש פונדקאות לגברים אז יש ביטול של חזקת הגיל הרך. נחשף פרצופן האמיתי". בסיום הדיון 47 חברי כנסת תמכו בהודעת ראש הממשלה ואילו 38 התנגדו.