נתניהו: "אף אחד לא פגע ולא יפגע בזכויות הפרט"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לנחיצותו של חוק הלאום, "חוקי המדינה עיגנו בחוק יסוד רק את זכויות הפרט ללא שום איזון חוקתי של המרכיב הלאומי שלנו ולכן חוקקנו את חוק הלאום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/08/18 12:12 כד באב התשעח

נתניהו: "אף אחד לא פגע ולא יפגע בזכויות הפרט"
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למחאת העדה הדרוזית נגד חוק הלאום.

"מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי", אמר וציין כי "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. זכויות הפרט מעוגנות בחוקים רבים, לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

לדבריו, חרף ההפגנה אמש בתל אביב נגד החוק, "אף אחד לא פגע ואף אחד גם לא מתכוון לפגוע בזכויות הפרט הללו, אך בלי חוק הלאום אי אפשר להבטיח לדורות את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית".

נתניהו אף הסביר את נחיצותו של החוק והרקע שהוביל לחקיקתו "חוק הלאום מונע למשל את הניצול של סעיף איחוד המשפחות שמכוחו נקלטו בארץ רבבות-רבבות פלסטינים מאז הסכם אוסלו, והחוק הזה עוזר למנוע את המשך הכניסה לישראל של פלסטינים ללא בקרה. ייתכן שהחוק הזה גם יוכל לסייע לנו לבלום כניסה עתידית של מסתננים. 

ההפגנה נגד חוק הלאום

ההפגנה נגד חוק הלאוםצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

"הדברים הללו ואחרים מתרחשים מפני שחוקי המדינה עיגנו בחוק יסוד רק את זכויות הפרט ללא שום איזון חוקתי של המרכיב הלאומי שלנו ולכן חוקקנו את חוק הלאום, כדי להבטיח את היותה של מדינת ישראל כמדינה שהיא לא רק דמוקרטית, אלא כמדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. הדבר הזה נחוץ לא רק לדורנו, אלא לדורות הבאים". 

בנוגע לחלק מהדרוזים שיצאו נגד היוזמה אמר כי "הקשר העמוק עם בני העדה הדרוזית והמחויבות שלנו כלפיה חיוניים אף הם, לכן אנחנו נקים היום ועדת שרים מיוחדת שתקדם את הקשר והמחויבות הללו ובמקביל תוקיר גם את אלה המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון מבני כל הדתות ומבני כל העדות"