מריח בחירות? ההפתעה שנתניהו הכין לעיתונאים

לאחר ההכרזה על מינוי פרופ' אמיר ירון לנגיד בנק ישראל, באופן נדיר אמר ראש הממשלה לעיתונאים: "אתם תמיד רוצים מסיבת עיתונאים. תוכלו לקבל את כל העקיצות, אנחנו מושכים כאן זמן כדי שתוכלו לשאול."

חדשות כיפה גלעד כהן 09/10/18 14:58 ל בתשרי התשעט

מריח בחירות? ההפתעה שנתניהו הכין לעיתונאים
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90 מארק ישראל סלם

ריח הבחירות כבר באוויר. לאחר ההכרזה היום (ג') על מינויו של פרופ' אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל, באופן נדיר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתונאים שהגיעו למסיבת העיתונאים בעניין מינויו של ירון כי הם יכולים לשאול אותו כל שאלה. "אני לא מגביל אתכם בשום דבר. אתם תמיד רוצים מסיבת עיתונאים. תוכלו לקבל את כל העקיצות, אנחנו מושכים כאן זמן כדי שתוכלו לשאול."

בנושא הבחירות אמר ראש הממשלה כי הממשלה עושה "מאמץ לפתור את בעיית הגיוס וסוגיות אחרות, המאמץ הזה יימשך. אם נמצא דרך, נשמח להמשיך עד סוף השנה. אם לא - נאלץ ללכת לבחירות". נתניהו הוסיף במענה לשאלות עיתונאים כי "אין שום קשר בין המינוי למועד הבחירות. אנחנו לא רוצים להיות בפיגור", אמר נתניהו. "מועד הבחירות הוא בנובמבר - ואנו רוצים לקיים אותן בזמן". הוא הוסיף: "בסוף השנה יש בחירות והמחשבה היא איך עושים זאת מבלי לפגוע ביציבות".

נתניהו התייחס גם לפיגוע הרצחני באיזור התעשייה ברקן ואמר: "אני מעריך שלא ייקח הרבה זמן עד שנתפוס את המנוול האכזרי הזה, שכפת אישה וירה בה. נתפוס אותו ונמצה איתו את הדין".

לגבי המצב בעזה אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מנסים להביא לפתרון שיחזיר את השקט והביטחון ליישובי עוטף עזה. אנחנו פועלים מעת חעת בתקיפות רבה. בגלל הפעולה שלנו יש זהירות בצד הפלסטיני. ואני חושב שגם הם מבינים שהתלקחות של עימות יגבה מחיר גדול מאוד מהצד הפלסטיני".