נתיב האבות החדש יוצא לדרך

שר השיכון היוצא, יואב גלנט, זירז את ההחלטה לבנות את היישוב החדש למפוני נתיב האבות, כך שבעוד כשנה המפונים צפויים להיכנס לבתי קבע באלעזר שבגוש עציון. גלנט: "התיישבות, היאחזות בקרקע - זאת ציונות"

חדשות כיפה מירב כהן 06/01/19 20:45 כט בטבת התשעט

נתיב האבות החדש יוצא לדרך
הריסת הבתים האחרונים בנתיב האבות, צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

שר השיכון היוצא, יואב גלנט, קבע בהחלטה האחרונה לפני סיום תפקידו במשרד, לזרז את תכנון הקמת השכונה המחודשת למפוני נתיב האבות, ביישוב אלעזר. המתיישבים אמורים להשתקע בבתיהם בעוד כשנה. 

נתיב האבות בגוש עציון פונה לפני כחצי שנה בהוראת בית המשפט העליון, בטענה שהקרקע עליה בנויים הבתים היא בבעלות פלסטינית פרטית, אולם בעל הקרקע לא נמצא ולא דרש את קניינו. 

שר השיכון היוצא, שערק ממפלגת כולנו למפלגת הליכוד, התמנה לאחרונה לתפקיד שר הקליטה. ההחלטה האחרונה שלו במשרד הקודם תגרום לכך ש-15 המשפחות המשפחות המפונות, שעדיין מתגוררות בקארוונים בגוש עציון, יכנסו לבתי קבע ביישוב אלעזר בעוד כשנה. 

שר השיכון יואב גלנט

שר השיכון יואב גלנטצילום: פלאש 90

 

גלנט הכריז על קידום ההחלטה: "אחרי ההרס הקשה והמקומם של בתים שלצערי לא הצלחנו למנוע, תכנון ׳נתיב האבות׳ יוצא לדרך. אני שמח וגאה על קידום התכנון להקמת השכונה המחודשת. אותן משפחות שבתיהם נהרסו, ועוד רבות נוספות, יזכו לבית חדש בארץ ישראל".