נתוני גל"צ חושפים: תוכניתו של אראל סג"ל המואזנת ביותר

כמעט רבע מכלל מאזיני גל”צ באינטרנט ובאפליקציה נחשפים לתוכניתו של העיתונאי הדתי. ממוצע ההאזנה החודשי לסג"ל גבוה פי תשעה מאשר ליעל דן וכמעט כפול מאשר לרזי ברקאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/18 12:29 כג בטבת התשעח

נתוני גל"צ חושפים: תוכניתו של אראל סג"ל המואזנת ביותר
גלי צה, צילום: פלאש 90

תוכניתו של אראל סג”ל בגל"צ היא המואזנת ביותר מבין תכניות האקטואליה בתחנה, בפער ניכר מהמתחרות, כך עולה מנתוני הרייטינג של משדרי גל"צ במדיה הדיגיטלית, שנחשפו היום (ד') באתר מידה.

לפי הנתונים שפורסמו, התוכנית של סג”ל נחשפה ליותר ממיליון מאזינים, שמהווים כמעט רבע מכלל מאזיני תכניות גל”צ באינטרנט ובאפליקציה של התחנה הצבאית. הנתונים מתייחסים לחודשים ינואר-אוגוסט 2017.

באתר מידה קיבלו את הנתונים בעקבות בקשת חופש מידע. לטענתם הם ניסו לקבל את הנתונים במשך זמן רב, אך בגל"צ סירבו בתחילה למסור אותם, בניגוד לחוק חופש המידע. לדברי האתר, רק בעקבות איום מוחשי בעתירה לבית המשפט הואילו בגל”צ לחשוף את נתוני ההאזנה.

הנתונים שפורסמו מתייחסים להאזנה רק דרך אמצעי המדיה הדיגיטליים, כגון מחשבים, טלפונים חכמים, טאבלטים וכדומה, ולא דרך מקלטי הרדיו. המשמעות היא שמדובר בהאזנה וולונטרית שבה המאזין בוחר את התכניות להן הוא מעוניין להקשיב, ללא תלות בשעת השידור המקורית של התכניות הנמדדות.

מנתוני הרייטינג עלה כי ממוצע ההאזנה החודשי לתוכניתו של סג”ל, שמשודרת ארבע פעמים בשבוע, גבוה פי תשעה מזו של יעל דן שמשודרת באותה כמות, וב-700 אחוז מרינו צרור (שתי שעות שידור שבועיות) ואילנה דיין (שעה בשבוע).

כמו כן עלה כי סג”ל מוביל בפער ניכר גם על תוכניתו של רזי ברקאי, שנחשב לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם התחנה. החשיפה לתכניתו של סג”ל כמעט כפולה מהחשיפה לזו של ברקאי, למרות שהאחרון זוכה לשמונה שעות שידור בשבוע - כפול מסג"ל.

סג"ל מוביל גם בממוצע המצטבר של ההאזנות לתוכניות האקטואליה המתחרות: ממוצע ההאזנות לתכניותיהם של ברקאי, דן, צרור ודיין עומד יחד על כ-124 אלף בחודש ב-15 שעות שידור שבועיות. לעומתם, סג”ל לבדו זוכה לקרוב ל-136 אלף מאזינים בחודש עם ארבע שעות שידור בשבוע בלבד.