נשים נגד מרצ: הורידו את קמפיין העצמה לנשים

מרצ יצאו בקמפיין העצמה לנשים בו נשים מובילות מככבות, אך לא שאלו את הנשים אם הן מוכנות להוביל אותו. נשיאת העליון חיות והג'דוקא יעל ארד ביקשו מהמפלגה להוריד אותן מהשלטים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/01/19 13:31 יז בשבט התשעט

נשים נגד מרצ: הורידו את קמפיין העצמה לנשים
מחממים מנועים לקראת הבחירות. יו"ר מרצ תמר זנדברג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפלגת מרצ החליטה להשיק קמפיין נגד ההדרה של נשים מהמרחב הציבורי,והציבה שלטי חוצות עם נשים מובילות בארץ כמו, נשאית העליון אסתר חיות, הג'ודוקא יעל ארד, זוכת הארוויזיון נטע ברזילאי ועוד. מפלגת השמאל לא ביקשה רשות מהנשים הללו להשתמש בתמונותיהן, והן יוצאות נגד הקמפיין ודורשות להסיר אותו. 

אחרי שאתמול, הג'ודוקא יעל ארד יצאה נגד הקמפיין, היום הגיעה תורה של הנשיאה חיות. מהנהלת בתי המשפט נמסר: "הקמפיין של מרצ המשלב בתוכו את תמונת נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות וזאת ללא ידיעתה וללא רשותה, לאור חומרת הדבר פנתה דוברות מערכת בתי המשפט וביקשה להסיר לאלתר כל התייחסות לנשיאה חיות בסרטון".

ארד התייחסה לקמפיין: "שימוש זה מהווה פגיעה אסורה בשמי ובפרטיותי, התהדרות בהישגי, שאינם קשורים למרצ או אליך בכל דרך שהיא, וניסיון לנכס אותי ואת עמדותיי לצרכיה הפוליטיים של מפלגה שכאמור אינני מזדהה עמה כלל. חומרה יתרה יש לכך, שבחרת לפרסם את הסרטון האמור במדיה החברתית, כך שהוא מופץ באופן ויראלי ללא כל שליטה שלכם על היקף החשיפה".

ארד המשיכה בקו הלעומתי וציינה כי "מטריד במיוחד, שפגיעה כזו חמורה בזכויות נעשית בידי מפלגה שחורטת על דגלה את זכויות האדם והאזרח. מוזר בעיני שלא טרחת לפנות אליי באופן אישי או באמצעות אסטרטג/ית הבחירות שלך וביקשתם הסכמתי – כמו כל גוף אחר בכל מרחב אחר הנוהג כך חדשות לבקרים".

ממרצ נמסר: "מטרת הקמפיין להעלות על נס נשים פורצות דרך ואת האופן שבו הן מודרות מהמרחב הציבורי בישראל בשנת 2019. בשום שלב לא נרמז שכל הנשים האלה תומכות במרצ ואף צופה לא היה יכול להבין אחרת".