נשיא טורקיה ארדואן: "ישראל מדינת טרור"

נשיא טורקיה השתלח בנאום חריף לעבר מדינת ישראל. לדבריו, חוק הלאום הראה כי ישראל היא "המדינה הפשיסטית והגזענית ביותר". נתניהו: "ביקורת מארדואן - מחמאה גדולה לחוק הלאום". בנט: "לא נקבל הטפות מוסר מדיקטטור שרוצח את בני המיעוט הכורדי"

חדשות כיפה גלעד כהן 24/07/18 13:36 יב באב התשעח

נשיא טורקיה ארדואן: "ישראל מדינת טרור"
נשיא טורקיה ארדואן מטיף לישראל, צילום: shutterstock

חוק הלאום יוצא מגבולות ישראל. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס היום (ג') לחוק שאושר בשבוע בכנסת שעבר ואמר כי "רוחו של היטלר קמה לתחייה" אצל כמה מהבכירים בישראל. לדבריו, החוק מראה כי ישראל היא "המדינה הפשיסטית והגזענית ביותר".

בנאומו בפני מחוקקים ממפלגתו טען ארדואן כי החוק שאושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבוע שעבר מעניק לגיטימיות לדיכוי ולפעולות לא חוקיות. ארדואן הוסיף כי ישראל הראתה שהיא "מדינת טרור" בכך שתקפה פלסטינים באמצעות טנקים וארטילריה.

בתגובה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ארדואן טובח בסורים ובכורדים וכולא רבבות מאזרחיו בכלא. העובדה שה'דמוקרטור' הגדול תוקף את חוק הלאום זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה. טורקיה תחת שלטונו של ארדואן הופכת לדיקטטורה חשוכה, ואילו ישראל שומרת בקפדנות על שוויון זכויות לכל אזרחיה, גם לפני החוק וגם אחריו".

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה

"טורקיה תחת שלטונו של ארדואן הופכת לדיקטטורה חשוכה" | רה"מ נתניהו
צילום: אלכס קולמויסקי

שר החינוך נפתלי בנט צייץ בטוויטר בעקבות דברי ארדואן כי מדינת ישראל לא תקבל הטפות מוסר מדיקטטור שרודף ורוצח את בני המיעוט הכורדי בארצו ומחוצה לה.

כזכור, העברת החוק גררה ביקורת קשה בישראל לא רק באופוזיציה ובמגזר הערבי אלא גם בקרב חרדים רבים. במקביל, גם האיחוד האירופי הצהיר כי הוא "מודאג" מחוק הלאום, "שקובע כי רק ליהודים יש את הזכות להגדרה עצמית". באיחוד הוסיפו כי החוק, "יקשה על יישום יישום תוכנית שתי המדינות כחלק מפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני הגיבה על חוק הלאום כשאמרה: "הבענו את דאגתנו בפני ישראל ונמשיך לעשות כן".