נשיא הקונגרס היהודי: חוק הלאום יפגע בקשרי יהדות העולם

רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי ביקר את ממשלת ישראל ואמר כי ישראל עשויה למצוא את עצמה במערכת יחסים מורכבת עם הקהילה היהודית בארה"ב בעקבות חוק הלאום

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/18 10:33 ג באלול התשעח

נשיא הקונגרס היהודי: חוק הלאום יפגע בקשרי יהדות העולם
רון לאודר, צילום: פלאש 90

נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר התייחס לחוקים האחרונים שנחקקו בכנסת והשמיעה ביקורת בעיקר על חוק הלאום.

לאודר, מי שהיה מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "ביטול מתווה הכותל, חקיקת הלהט"ב וחוק הלאום גורמים לדור הצעיר של יהודי ארה"ב להתרחק מישראל - הכיוון הזה יביא לכך שהם לא יוכלו להמשיך להגן על ישראל" 

כזכור, חוק הלאום שעבר לקראת פגרת הקיץ של מושב הכנסת עורר גלי מחאה רבים הטוענים כי הוא פוגע בערך השוויון במדינת ישראל. גם חוק הפונדקאות גרר אחריו מחאה גדולה בליווי תקשורתי צמוד.

לאודר אמר בנוסף כי "רובם המכריע של יהודי העולם אינם מזוהים כחרדים ותמיכתם הפוליטית והפיננסית אינה צריכה להיות מובנת מאליה על ידי מיעוט קיצוני במדינת ישראל". עוד אמר לאודר "חוק מדינת הלאום יפגע בקשרי יהדות העולם".

בתגובה לדברים אמרה ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני כי "ממשלת נתניהו המאיסה עצמה על יהדות העולם, אחיותינו ואחינו, ובכוח מנתקת את השותפות והסולידריות שעד כה הייתה כמעט מובנת מאליה. כל מילה במאמרו של לאודר היא פצעי אוהב שמנסה להציל את היחסים החיוניים כל כך לתקומת העם יהודי אבל גם לביטחונה של ישראל".