נשיא המדינה למזכ"ל האו"ם: "ההטיה נגד ישראל ובעד מדינות שמאיימות להשמיד את ישראל בלתי מתקבלת על הדעת"

ריבלין בירך את גוטרש על הנהגתו "האמיצה נגד ההטיה האנטי ישראלית", והדגיש כי "מדינת ישראל היא המקום היחיד שבו העם היהודי יכול להגשים את זכותו להגדרה עצמית". מזכ"ל האו"ם: "עלינו להיות בקו הראשון של המלחמה באנטישמיות. המשימה שלי היא לקדם דיאלוג ושלום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 12:52 ו באלול התשעז

נשיא המדינה למזכ"ל האו"ם: "ההטיה נגד ישראל ובעד מדינות שמאיימות להשמיד את ישראל בלתי מתקבלת על הדעת"
הנשיא ריבלין מקבל את פניו של מזכ"ל האו"ם, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר (שני) עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש וביקש ממנו לפעול נגד האפליה שאגונו נוקט נגד ישראל.

לאחר שנשיא המדינה בירך את גוטרש ואמר לו עד כמה מעריכים בישראל את מאמצי האו"ם להתמודד עם העוני והרעב בעולם, הוא הוסיף כי "בזמן שאנחנו עומדים בירושלים בירתה הנצחית של העם היהודי, ארצה להזכיר שיעור חשוב. האו"ם נוסד עם הבנה של הצורך במדינות לאום. האו"ם מאפשר למדינות לאום לעבוד יחדיו למען האנושות".

לדבריו, "אנחנו מבינים את זה יותר טוב מכולם. מדינת ישראל היא המקום היחיד שבו העם היהודי יכול להגשים את זכותו להגדרה עצמית. לצערנו מסביב אנחנו עדים לסכנות שבקריסת מדינת הלאום אנחנו רואים אסונות הומניטריים בהם המדינה כל כך חלשה שהיא לא יכולה לעזור לאנשיה".

הנשיא אף קרא למזכ"ל האו"ם, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, להילחם באפלייה נגד ישראל בארגון שבראשו הוא עומד, " "אני קורא לך המזכ"ל לפעול לסיום האפליה נגד ישראל בחלק ממסדרונות הארגון שאתה מוביל. ההטיה נגד ישראל ובעד מדינות שמאיימות להשמיד את ישראל בלתי מתקבלת על הדעת ויש לגבות על כך מחיר. אף חברה באו"ם לא יכולה להתנהג כך. אנחנו מעריכים את הנהגתך האמיצה נגד ההטיה האנטי ישראלית ומקווים שנוכל לעבוד יחדיו".

גוטרש מצידו סיפר לריבלין על ביקורו במוזיאון 'ד ושם':"התחלתי את הביקור בארצכם היפה בשני רגעים מאוד אמוציונליים, ביד ושם ובשדרות חסידי אומות העולם. יד ושם מזכיר לנו את השואה ומזכיר לנו שעלינו להיות בקו הראשון של המלחמה באנטישמיות וצורות אחרות של שנאה וגזענות. בשדרת חסידי אומות העולם אני רואה סמל להבנה בין העמים. המשימה שלי היא לקדם דיאלוג ושלום".

בהמשך הוא הוסיף: "אני רוצה להבטיח לך שאתה יכול להיות סמוך ובטוח שכמזכ"ל אני מאוד רוצה להדגיש את ערכי היסוד של האו"ם, להתייחס לכל המדינות בצורה שווה, ואני מחויב לכך לגמרי. אני מאמין שאלה שהזכרת שקוראים להשמדת ישראל זה צורה של אנטישמיות מודרנית". לדבריו, ''הדיאלוג תמיד יהיה כנה כדי לאפשר שלום באזור אבל גם להיות מחויבים שלא תהיה אנטישמיות ושיש שוויון בטיפול בכל המדינות".

גוטרש, עטר ודנון

גוטרש, עטר ודנוןצילום: אבי חיון

מוקדם יותר נפגש גוטרש ושגריר ישראל באו"ם, דני דנון שמלווה אותו בביקורו בישראל, גם עם יו"ר קק"ל דניאל עטר. במהלך הפגישה קיימו השלושה טקס נטיעת עץ בחורשת האומות שביער ירושלים, למרגלות אתר ההנצחה יד ושם.

עטר שיבח את המזכ"ל על מה מה שהוא כינה כעמדתו החיובית לטובת ישראל, אך ציין גם את ההחלטה על זיקתו של העם היהודי להר הבית: "העץ שאתה נוטע כאן היום, אדוני המזכ"ל, יצטרף לעצים שניטעו כאן על-ידי יהודים כבר לפני 2000 שנה. אותם עצים שבאמצעותם גם נבנו חלקים מבית המקדש הראשון שעמד באותו הר, הר הבית, שהגוף שאתה עומד בראשו קבע שהוא קדוש רק למוסלמים, בעוד החלטה הזויה שניסתה לשכתב את ההיסטוריה על-מנת לפגוע ביהודים ובמדינת ישראל. אני מקווה שיחד עם העץ שיצמח כאן תצמח בראשותך גם רוח חדשה במוסדות האו"ם - רוח שתשים סוף לשנאת ישראל ולאנטישמיות".