נשיא המדינה לימין השב"כ: "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות"

ראובן ריבלין הגן על הארגון, שנגדו נטען כי חקר שלא כדין נערים החשודים בטרור יהודי, "אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה, הוא הדבר היחידי העומד לנגד עיניהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/19 12:01 ב בשבט התשעט

נשיא המדינה לימין השב"כ: "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות"
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה ראובן ריבלין, גיבה היום (שלישי) בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, את השב"כ על רקע מעצר הנערים שחשודים בטרור יהודי.

"בימים אלה", אמר ריבלין בהתייחס לפרשת המעצרים של החשודים ברצח עאישה ראבי, "עומד השב"כ בקו האש. אין דמוקרטיה ללא ביקורת. הביקורת, גם על המוסדות החיוניים ביותר שלנו, ובראשה הביקורת השיפוטית, כפי שנשמעה בימים האחרונים, היא חומר החיטוי, תנאי יסוד".

לצד זה הוסיף כי "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על האנשים שתפקידם לשמור ולהגן על בטחון ישראל מאיומים מבית ומחוץ". לדבריו, "השב"כ מופקד על פי חוק על שמירת ביטחון אזרחי המדינה. אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה, הוא הדבר היחידי העומד לנגד עיניהם וכי כך הם פועלים, בהובלתם המקצועית והמרשימה של נדב ארגמן ושל קודמיו".

עוד אמר כי הוא "מבקש מכאן לגבות את משרתי המדינה בזרועות הביטחון כולן ובשב"כ בפרט, שמצילים חיים יום ולילה שגם בזכותם אנחנו וילדינו יכולים לישון בשקט".  

בחודש שעבר נעצרו חמישה נערים בחשד שיידו אבנים אשר הובילו למותה של ראבי. לאחר המעצר טענו משפחותיהם כי השב"כ פעל שלא כדין במהלך חקירתם.  הרב חיים דרוקמן אף פרסם סרטון בו אמר כי הוא "פונה לראש הממשלה ממעמקי לבי להורות לשחרר מיד את הנערים הקטנים, שלושת הנערים העצורים על ידי השב"כ".