נשיא בית דין הגדול בביקור בבתי הדין בחיפה

נשיא בית הדין הגדול הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בביקור ראשון בבית הדין בחיפה "הדיינים מונו, השיבוצים הושלמו וכעת המשימה לתת לציבור מענה מהיר יותר"

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 20:31 יב בחשון התשעט

נשיא בית דין הגדול בביקור בבתי הדין בחיפה
צילום: ללא

עם תום שיבוץ כלל הדיינים החדשים לאחר הצהרת האמונים בבית הנשיא בשבוע שעבר, החליט נשיא בית הדין לצאת לסבב של סיורים בבתי הדין הרבניים ברחבי הארץ, ולבחון את השתלבותם של הדיינים החדשים במערך בתי הדין. כמו כן בכדי לשמוע באופן בלתי אמצעי מדייני בית הדין על האתגרים העומדים לפתחם וכיצד ניתן לסייע, בכדי שהציבור המגיע בשערי בית הדין יקבל מענה בזמן המהיר ביותר ובצורה המקצועית ביותר.

 את הביקור הראשון ערך הרב הראשי היום בבית הדין הרבני בחיפה כשאליו התלוו צוות הלשכה. בסיור התלוו לנשיא בית הדין, ראב״ד חיפה הרב אברהם שלוש, מזכיר בית הדין הרב הייקינד ומנכ״ל בתי הדין הרב דוד מלכה. לאחר מכן השתתף הנשיא באזכרה במלאת ארבע שנים לפטירתו של רב וראב״ד חיפה הרב שלמה שלוש זצ״ל. 

צילום: ללא

ראשית הגיע נשיא בית הדין לאולמות הדיונים שם פגש את אבות בית הדין והדיינים ושמע מהם כיצד ניתן לשפר ולייעל את עבודת בית הדין במחוז וכן שמע על האתגרים עמם מתמודדים הדיינים. לאחר מכן נערך כינוס בהשתתפות כלל דייני ועובדי בית הדין בחיפה, שם אמר הרב הראשי לדיינים. ״שימו לב תמיד לעשות צדקה ומשפט, יש חשיבות לא רק לעצם פסיקת הדין הטוב והנכון ביותר אלא גם לעשות זאת במהירות האפשרית בכדי למנוע עינוי דין. כעת לאחר שנבחרו עשרים וארבעה דיינים חדשים, אשר נכנסו ושובצו בהרכבים בימים אלו בכלל בתי הדין ברחבי הארץ, מוטלת עליכם המשימה לתת מענה מהיר יותר לציבור. כל אדם שמגיע ראו אותו כאילו הוא הבן או הבת שלכם ותעשו את כל המאמץ בשביל לסייע. כל זאת כמובן בלי לסטות אפילו במשהו מדרכה של תורה. כך גם אנשים שאולי היו חושבים ללכת לדון במקומות אחרים יבואו וירצו שענינם יידון בבית הדין." לסיום ביקש הנשיא להודות לכל עובדי בית הדין אשר מסייעים לדיינים במלאכתם בכל העת ובירך אותם שימשיכו לקדש שם שמים ברבים על ידי עבודתם החשובה.

צילום: ללא