נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש הלך לעולמו

הנשיא לשעבר נפטר בגיל 94, לאחר שבשנים האחרונות התמודד עם מחלת הפרקינסון. ראש הממשלה נתניהו: "העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/18 18:41 כג בכסלו התשעט

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש הלך לעולמו
נפטר בגיל 94. ג'ורג' בוש, צילום: ויקיפדיה

הנשיא לשעבר של ארה"ב, ג'ורג' בוש, האב הלך בסוף השבוע לעולמו בגיל 94 בביתו שביוסטון. בשנים האחרונות הוא התמודד מחלת הפרקינסון.

בוש כיהן החל בשנים 1989-1993 כנשיא ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, ובמהלך כהונתו יצא למלחמת המפרץ מול עיראק ומשטרו של סדאם חוסיין.

לאחר שהפסיד בבחירות לביל קלינטון, הוא פרש לגמלאות. בנו נבחר עשור לאחר שפרש לנשיא ארה"ב, ובכך הפכו לאב והבן היחידים בהיסטוריה האמריקנית שכיהנו בתפקיד.

"בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול, הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוסיף כי "מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי. העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר כי "ג'ורג' הרברט ווקר בוש פעל רבות למען שחרורי ממאסר כאסיר ציון בברית המועצות. לנצח אזכור את מאבקו העיקש לאפשר את עלייתי לארץ ישראל. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו ולעם האמריקני כולו".