נשיאת בית המשפט העליון לשעבר במתקפה על איילת שקד

דורית ביינש אמרה על דברי שרת המשפטים נגד בתי המשפט כי"מדובר בעליית מדרגה בהתבטאויות נגד בית המשפט, הרושם שלי שיש אי הבנה מהי דמוקרטיה, אלה ביטויים דמגוגיים ששייכים לשיטות משטר אחרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/18 09:30 כה באלול התשעח

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר במתקפה על איילת שקד
השרה שקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המתקפה של  שרת המשפטים על בית המשפט העליון שייכת למשטרים לא דמוקרטיים, כך אמרה הבוקר (ב') נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת דורית בייניש, בראיון לכאן ב'.

 "אלה דברים קשים, מדובר בעליית מדרגה בהתבטאויות נגד בית המשפט", אמרה בייניש והוסיפה כי. "בדרך כלל הביקורת על פסיקה מגיעה אחריה. כאן יש עתירות נגד חוק הלאום שתלויות ועומדות בפני בית המשפט, זה קו אדום שלא חוצים".

עוד אמרה נשיאת בית המשפט העליון לשעבר כי "נאמרו דברים קיצוניים, שהעם שולט ובית המשפט רוצה לתפוס את השלטון מהעם. אלה דברים קיצוניים שלא מתארים את השיטה המשטרית. אם יש בית משפט שמכבד את הערכים הלאומיים וזה כוחו זה בית המשפט העליון. הרושם שלי שיש אי הבנה מהי דמוקרטיה, אלה ביטויים דמגוגיים ששייכים לשיטות משטר אחרות", אמרה נשיאת העליון לשעבר.

כזכור, אתמול תקפה השרה איילת שקד את העובדה שבית המשפט העליון  לא דחה על הסף את העתירות נגד חוק יסוד הלאום והזהירה כי: "השיטה תביא למעבר משלטון העם לשלטון 'מועצת חכמי המשפט', מדמוקרטיה ל'שלטון הפילוסופים'"

בייניש לא אהבה את הדברים ואמרה כי "בית המשפט לא השתלט על הכנסת, גם לא על העם. ליצור קרע בין בית המשפט לעם שבו הוא יושב, זה מתקבל על הדעת? זה פשוט מציאות לא קיימת התיאור הזה, ככה לתפוס את השלטון מהעם? רעידת אדמה משטרית? זו ביקורת על חקיקה קיימת בכל המדינות הדמוקרטיות. דמוקרטיה עממית הייתה קיימת בדיקטטורות".