נשיאת בית המשפט העליון דחתה פסילת שופט על רקע מגוריו בהתנחלות

השופטת אסתר חיות לא קיבלה את דרישת פסילתו של אלכסנדר רון, המתגורר באלון שבות, מלדון בסכסוך נדל"ני לאחר שנטען כי יש לו קשר לאחד הצדדים, "טענות המערערת בהקשר זה נטענו באורח כללי, מבלי להציג תשתית ראייתית לביסוסן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/18 09:46 כז בכסלו התשעט

נשיאת בית המשפט העליון דחתה פסילת שופט על רקע מגוריו בהתנחלות
ימשיך לדון בתיק. השופט רון, צילום: אתר בתי המשפט

נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות, דחתה דרישה לפסול שופט, מדיון על סכסוך בין שתי חברות נדל"ן, מכיוון שהוא מתגורר בגוש עציון.

חברת 'מ.י שחם נדל"ן' הגישה בקיץ האחרון בקשה לפסול את שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, אלכסנדר רון, בטענה שיש לו קשרים אישיים וכספיים עם חברת 'בר אמנה', המצויה בסכסוך משפטי עמה.

לטענת החברה, בשל מגוריו של רון בישוב אלון שבות, שם מבצעת 'בר אמונה' פרויקטים שונים בתחום הנדל"ן, עלולות להיווצר השלכות אישיות לגביו מפסיקתו בעניינה. עם זאת, השופטת חיות דחתה את הדרישה בטענה שאין לה בסיס.

נשיאת בית המשפט העליון  כתבה בתשובתה כי לאחר שעיינה בכתב הערעור ובהתייחסות שהגיש לה השופט רון בעניין, היא איננה סבורה שביהמ"ש 'נעל' את דעתו, כדברי  'מ.י שחם', טרם עיסוקו בבקשתה לפרק את 'בר אמנה', וכי "טענת המערערת (מ.י שחם), לפיה בית המשפט אינו פתוח עוד לשכנוע, משוללת כל יסוד ואין לה על מה שתסמוך". 

אסתר חיות

אסתר חיותצילום: פלאש 90

יש לציין כי בין שתי החברות קיים סכסוך על רקע פרויקט הרחבה ביישוב ברקן בשומרון, במסגרתו הלוותה 'בר אמנה' ל-'מ.י שחם' 4 מיליוני שקלים. שתי החברות הגישו תביעות נגדיות לפירוק חברתה.

חיות קיבלה את גרסתו של השופט רון שהצהיר כי הבית שבו גרה משפחתו לא נבנה כלל על-ידי בנייני 'בר אמנה', וטען כי לא הייתה לו כל ידיעה בדבר היותו חבר באגודה שיתופית  'אמנה' שהיא חברת האם של 'בר אמנה', בעת שמונה לתיק.  משבירר ונודע לו שאכן כך, נמצא כי אין לו כל רווח או הפסד  אישי כתוצאה מפעילותה. יתרה מזאת, ציינה חיות כי המערערת לא הביאה ביסוס ראייתי כלשהו לטענה זו.

"בנסיבות המקרה שלפניי", היא כתבה בפסק הדין ש, "איני סבורה כי עלה בידי המערערת להצביע על אינטרס כספי משמעותי... טענות המערערת בהקשר זה נטענו באורח כללי, מבלי להציג תשתית ראייתית לביסוסן...טענות המערערת בעניין קשרים אישיים של המותב לתנועת אמנה על רקע סביבת מגוריו נטענו גם הן באורח כללי ביותר, ואין בהם כדי לבסס כל עילת פסלות".