נשות הכותל: "זהו יום שחור לנשים ולמדינת ישראל"

מנכ"לית הארגון הרפורמי אומרת על התפילה שהתקיימה במתיחות הבוקר: "ארגוני ליב"ה וחזון הביאו ילדות שלוחות רסן שקיללו, ירקו ובעטו". סמוטריץ': "אף לא אחת מהן לא הייתה מעזה לעשות משהו דומה במסגד או כנסיה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 08/03/19 09:12 א באדר ב'

נשות הכותל: "זהו יום שחור לנשים ולמדינת ישראל"
הכותל המערבי הבוקר, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

תפילת ראש חודש אדר ב' בכותל המערבי הבוקר (ו') התקיימה במתח בין נשות הכותל לבין ארגון חזון וארגון ליב"ה. מטעם נשות הכותל הגיעו כ-150 מתפללות לרחבת עזרת ישראל, זאת כדי לציין 30 שנה לארגון הרפורמי. ארגון חזון וארגון ליב"ה ארגנו מנגד אלפי מתפללים, כדי לציין את תפילת ראש חודש ולהיאבק בתופעה הרפורמית.

https://youtu.be/F8sOT79_iAw

לסלי זקס, מנכ"לית ארגון נשות הכותל אומרת כי הארגון נאלץ לפנות שתי נשים במהלך התפילה בעקבות אלימות מצד נערות שהגיעו מטעם ארגון ליבה וחזון. "הגענו לחגוג 30 שנה להיווסדות הארגון. ביקשנו מראש ממשטרת ישראל להגן עלינו. המשטרה אמרה לנו שאין הגנה בכותל וזה באחריות של רב הכותל", אומרת זקס. "ארגוני ליבה וחזון הביאו מאות אוטובוסים עם ילדות שלוחות רסן שקיללו, ירקו ובעטו. נאלצנו לפנות שתי נשים שנפגעו. זהו יום שחור לדמוקרטיה, לנשים ולמדינת ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ

ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לתפילת ראש החודש בכותל המערבי בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "למלא החיבוק הצבוע שהן מקבלות בחלק מכלי התקשורת, לא הייתי מתייחס בכלל לקומץ נשות הכותל המטורללות ולפרובוקציות הקבועות והפחדניות שלהן. אף לא אחת מה"גיבורות" הללו לא היתה מעזה לעשות משהו דומה במסגד או כנסיה, להבדיל".

"מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי". שריד בית מקדשינו הוא מקום קדוש וכך יש לשמור עליו, בהתאם להלכה ולמנהג המקום שקובעת הרבנות הראשית. שנזכה בע"ה לבניין בית המקדש במהרה בימינו. אמן". דברי ח"כ בצלאל סמוטריץ'.  

https://youtu.be/fMo39fpfoK4

הרב דרור אריה מתנועת חזון התייחס גם הוא הבוקר לתפילה בכותל המערבי ואמר: "ברצוני להודות לעם ישראל הנפלא שבא במסירות רבה, מלא באהבה לכותל שלנו, מלא באהבה לתורה הנצחית שלנו ואמר בקול ברור, לא ניתן לפגוע בצביון היהודי של המדינה, אני אומר לאחינו התועים הרפורמים, זאת לא הדרך, בכותל הקדוש שריד בית מקדשנו אין מקום לפרובוקציות".

"מרגש כל כך לראות את השמחה הטהורה את האחדות בין כל גווני הציבור הישראלי שהיה שם מנער ועד זקן. אף אחד לא יכול מול האמת העדינה הזאת. תנועת חזון מודה לכל הרבבות של הלבבות שהזרימו לכולנו רוח אדירה של אמונה בנצח ישראל". דברי הרב דרור אריה.