נשות הבית היהודי: רשימה ללא נשים תביא לכישלון בבחירות

בפורום הנשים של מפלגת 'הבית היהודי' מקווים שהפעם אישה תעמוד בראשות המפלגה וכי נשים ישוריינו במקומות גבוהים יותר. אחת מהיוזמות ל'כיפה': "המפלגה הבינה מזמן שנשים זה כוח למפלגה ולא טובה לאף אחת"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/01/19 16:56 ט בשבט התשעט

נשות הבית היהודי: רשימה ללא נשים תביא לכישלון בבחירות
נשות הבית היהודי, צילום: הותר לשימוש

כשבמפלגת 'הבית היהודי' עסוקים באם כן לתת לוועדה מסדרת לקבוע מי יעמוד בראש המפלגה, או ללכת לפריימריז, פורום נשות 'הבית היהודי' קוראות להציב במקום גבוה יותר את הנשים כדי למנוע מצב שכל חברי המפלגה גברים בלבד ואולי אפליו להציב בראש המפלגה אישה.


"בימים אלה כולנו רתומים, כל אחד ואחת במקומם, להחזרת "הבית היהודי" למסלול לאחר הטלטלה שעברנו וליצירת רשימה ראויה לקראת הבחירות לכנסת. יש חשיבות גדולה מאוד ליצירת רשימה אטרקטיבית, מגוונת ומייצגת. היום כבר ברור לכל, שרשימה ללא אישה במקום ריאלי, צפויה להביא לכשלון חרוץ בבחירות." כך אומרות בפורום.


להורדת הקובץ


הן מסבירות כי במצב של שיטת ריץ'רץ' של 'הבית היהודי' עם 'האיחוד הלאומי' נשים ידחקו למקומות לא ריאליים. "במפלגת 'האיחוד הלאומי' מדורגת אורית סטרוק במקום ה-3 והמשמעות של זה ברשימה מאוחדת היא מקום 6. כרגע, בהצעת מזכירות "הבית היהודי" שתעלה להצבעה במרכז, מובטח שריון לאישה במקום ה-3 .באיחוד עם "האיחוד הלאומי" משמעות הדבר – אישה במקום ה-5, אלא אם כן אישה תיבחר לתפקיד היו"ר או תזכה ע"י המרכז במקום גבוה יותר ללא שריון. המספרים האלה צריכים להדאיג אותנו."

יהיו נשים בתמונה הבאה? חברי הבית היהודי

יהיו נשים בתמונה הבאה? חברי הבית היהודיצילום: יחצ

ניצה פרקש מפורום נשות הבית היהודי אומרת ל'כיפה': המפלגה הבינה מזמן שאישה היא כוח למפלגה ולא טובה לאף אחת. בריץ'רץ' נשים ידחקו החוצה. אני מקווה שהוועדה שאמורה לאתר את יו"ר 'הבית היהודי' תתאמץ למצוא אישה מתאימה. להעמיד אישה בראש יפטור את הבעיה. הרבנים שלנו היום יותר פרגמטים ומקבלים. השיח לגבי אישה כבר התרחש כאשר איילת שקד הייתה חברת המפלגה. קשה לי להאמין שיהיו כאלה שיגידו שזה לא ראוי. אנחנו מצפות שחברי המרכז ישריינו אישה למקום השני למרות שאנחנו לא אוהבות את השירונים."  

בפורום מסבירות כי לא מדובר בדיון על שוויון זכויות, אלא על ייצוג, על הפנים ש"הבית היהודי". בפורום נאמר כי יש לפעול עתה במקביל בשלוש דרכים מרכזיות על מנת לוודא ייצוג ראוי של נשים ברשימת הבית היהודי; "אנו קוראים לחברי המרכז לתמוך בהצעה הקוראת לשריון אישה במקום ה-2 שפירושו מקום 3 ברשימה לכנסת בהנחה של איחוד עם 'האיחוד הלאומי'.

"אנו קוראים לוועדה הציבורית לפתוח את הראש ולהתאמץ לאתר אישה המתאימה לתפקיד יו"ר המפלגה. אנו קוראים לכלל חברי המרכז לתמוך בנשים אשר יגישו מועמדותן לרשימה. נשים שישתבצו ברשימה ללא צורך בשריון הן תעודת כבוד להן ול"בית היהודי". יש נשים ראויות ומתאימות – תימכו בהן ואל תבנו על השריון בבחינת "הסתפקות במועט". ייצוג נשי ראוי ברשימה ימשוך קהל בוחרים גדול ומשמעותי ומשדר מסר של מפלגה רעננה, קשובה ומגוונת ובע"ה יוביל לשותפות משמעותית של "הבית היהודי" בממשלה הבאה של מדינת ישראל."