נשות גוש שילה מוחות: "לא נסכים לחקירת רכזי הביטחון וכיתות הכוננות"

תושבות האזור הפגינו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד חקירת רכזי הביטחון וחברי כיתת הכוננות של הישובים. אנשי הביטחון מהיישובים השונים נמצאים כבר כמה שבועות תחת חקירה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 19/03/19 14:06 יב באדר ב'

נשות גוש שילה מוחות: "לא נסכים לחקירת רכזי הביטחון וכיתות הכוננות"
הפגנות נשות גוש שילה, צילום: עדי יהב

משטרת ישראל פיזרה לפני זמר קצר (ג') הפגנה של כ-20 נשים תושבות גוש שילה אשר הפגינו בסמוך לתל שילה שם נמצא כעת ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, המבקר במקום כחלק ממסע הקמפיין של תנועת הליכוד.

התושבות, מחו על כך שחברי כיתת הכוננות של היישובים ורכזי הביטחון נמצאים מזה מספר שבועות תחת חקירה בעקבות אירוע ביטחוני שהתרחש בחודש שעבר בו נדקר צעיר יהודי תושב המקום בידי מחבלים, דבר שגרר את הקפצת כוחות הביטחון האזרחיים לאירוע.

לאחרונה נחקרו רכזי הביטחון בעקבות אירוע שהתרחש בגזרה לפני כחודש וחצי בו נדקר בצהרי שבת, נער יהודי בסמוך ליישוב עדי עד ע"י מספר מחבלים, אירוע שבעקבותיו צה"ל הקפיץ את רכזי הביטחון של הישובים ואת כיתות הכוננות. במהלך האירוע נקלעו לוחמי כיתת הכוננות לתוך המון פלסטיני אשר תקף את הלוחמים באמצעות אבנים ואמצעי תקיפה נוספים, דבר שגרר את הלוחמים וחיילי צה"ל שהיו במקום להגן על עצמם, באמצעות ירי באוויר. לאחר מכן טענו הפלסטינים על כך שמהירי נהרג חמדי טאלב נעסאן, מחבל משוחרר תושב הכפר אל מועייר

https://youtu.be/8Td0bWxsqwk

אחת המפגינות הסבירה את מטרת ההפגנה וסיפרה על השתלשלות הדברים. "לפני כמה שבועות היה אירוע ביטחוני על יד היישוב שלנו. נער משלנו נדקר, ובעקבות זה התפתח אירוע מאוד קשה בין ערבים לבין חיילים וכיתת הכוננות שלנו, ובצורה בלתי אחראית לקחו להם את הטלפונים האישיים שלהם. זאת אומרת, שהם לקחו את הטלפון שאנחנו אמורים להתקשר אליו, אם חס וחלילה נכנס מחבל נכנס לישוב, אך כעת אין לנו למי להתקשר. הפקירו את כל האנשים שבישובים כאן בגלל החקירה שבודקת מה הם עשו" הוסיפה המפגינה. 

צילום: Matanya Tausig/FLASH90

מפגינה נוספת אמרה כי: "מאז יש פה פיגועים רבים לאורך כל הצמתים, הנוער שלנו ואנחנו מפחדים לעמוד פה בטרמפים ולעמוד בצמתים. אנחנו מרגישים מופקרים, ושאף אחד לא אחראי עלינו ושראש הממשלה בא לדבר פה על כל מיני עניינים אבל אנחנו לא מקבלים תוצאות בשטח". 

"בינתיים אין טלפונים ניידים ואין אחריות פה על תושבי מדינת ישראל שמשרתים ועושים ובכל זאת מתנהגים אלינו כמו אזרחים סוג ג' לאנשים שעושים פה למען המדינה. בהמשך הוסיפה אותה המפגינה כי "חברי כיתת כוננות הם היו חלק מהצבא ומתייחסים אליהם היום כחלק מחוליות המחבלים. זה הפוך ממה שצריך להיות".  

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: shutterstock

תושבת נוספת מגוש שילה שהפגינה במקום אמרה במהלך ההפגנה כי הם מפחדים לישון בבית שלהם כל עוד כיתת הכוננות לא יכולה לתפקד כמו שצריך  "אנחנו דורשים להחזיר את הלגיטימציה לכיתת הכוננות שלנו, לאנשים שאחראים לשמור על הביטחון שלנו ושל הילדים שלנו. כרגע אנחנו מפחדים לישון בבית, אנחנו מפחדים להיות בבית, כי אם יגיעו מחבלים כיתת הכוננות שלנו והאנשים שמגנים עלינו יפחדו להרים נשק כי אחר כך הם מותקפים בחקירות. אנחנו דורשים לשחרר אותם, הם עשו את זה רק בשביל להגן עלינו. תפסיקו לחקור אותם, אלא תחקרו את המחבלים ולא את האנשים שבאו להגן עלינו".

כמו כן רכזי הביטחון הוזמנו לאחר האירוע ל"שיחת בירור" במצ"ח, אולם משהגיעו לשיחת הברור נדהמו לגלות מדובר חקירה באזהרה שלאחריה הוחרמו מהם מכשירי הסלולר, ובכך נשארו תושבי הישובים ללא כתובת ביטחונית לפנות אליה בשעת חירום.