נרצח ישראלי שמכר קרקעות ליהודים

אחמד סלאמה, תושב ג'לג'וליה שבמשולש, נרצח בסוף השבוע בעירו, היה מבוקש על ידי הרשות הפלסטינית ב'עוון' מכירת קרקעות ליהודים בשטחי יהודה ושומרון. לפני 30 שנה נרצח אביו מאותן סיבות. תושבי הכפר בו גדל הביעו שמחה על מותו.

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/12/18 15:25 א בטבת התשעט

נרצח ישראלי שמכר קרקעות ליהודים
ג'לג'וליה, צילום: shutterstock

העונש על מכירת קרקעות - מוות. אחמד סלאמה, תושב העיר ג'לג'וליה, יליד הכפר בידיא שבשומרון, נרצח ביום שישי ביריות שנורו לעבר מכוניתו בג'לג'וליה. סלאמה, בן 58, היה מוכר כאחד מסוחרי הקרקע הגדולים באזור, שמכר קרקעות רבות ליהודים.

לפני כשלושים שנה נרצח אביו, רשאד, לאחר שמכר ליהודים קרקע בסמוך לברקן, עליה נמצא היום המאחז 'מעלה ישראל'. את רשאד מכנים בכפר בידיא עד היום "בוגד מלוכלך ומשת"פ עם שראל". בנו אחמד המשיך לעסוק במופגן ברכישת קרקעות ובמכירתן ליהודים. הוא נהג לומר: "אין כמו מדינת ישראל. אני מוכן לרכוש קרקעות, במיוחד אלו שנמצאות ליד הגדר".

הרשות הפלסטינית לא הודיעה רשמית כי רצחה את סלאמה, אך גורמים המזוהים עם ארגון פת"ח הפיצו לאחר הרצח ברשתות החברתיות, את תמונתו כשהיא מוקפת בעיגול עם ההאשטאג #העבודה_של_פת"ח, בערבית. לסמל את העובדה שנרצח על ידי הארגון המהווה זרוע של הרשות הפלסטינית. סלאמה כונה ברשתות החברתיות הפלסטיניות "משתף פעולה" ו-"בוגד", על רקע מכירת הקרקעות ליהודים.

מקור ביטחוני פלסטיני אמר לאתר "א-סיאסה" כי "זוהי מכה קשה וסטירת לחי לכל מי שמוכר אדמות למתנחלים. מדובר באחד מסוחרי הקרקע הגדולים שנמלט ממשפט ברשות, והוא מחזיק תעודת זהות ישראלית". גם לגבי אזרחותו הדעות חלוקות, יש אומרים כי הוא נישא לישראלית, אך בכפרו טוענים כי קיבל את האזרחות הישראלית במסגרת שיתוף פעולה בו מכר קרקעות לישראלים.

ביום שישי, כאמור, ירו אלמונים בסלאמה במכוניתו סמוך לביתו בג'לג'וליה. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא - אך מותו נקבע בדרך. אחד מתושבי בידיא ששמע על הרצח אמר לאתר YNET: "זאת הבשורה הכי טובה שקיבלנו בשנים האחרונות. תודה לכל מי שעומד מאחורי הרצח".