נציגי האוניברסיטאות תקפו את בנט: פועל ממניעים פוליטיים

שלושה נציגי הות"ת תקפו את שר החינוך על פעילותו למען הקמת פקולטת הרפואה באוניברסיטת אריאל, "הליכים לא תקינים. לדעתנו משיקולים זרים". בסביבתו של השר אמרו כי הוא "שבר את הקרטל האוניברסיטאי, ולא מפתיע שהן מקוננות על כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/18 09:32 יד באב התשעח

נציגי האוניברסיטאות תקפו את בנט: פועל ממניעים פוליטיים
נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

שלושה מנציגי האוניברסיטאות בוות"ת (הועדה לתכנון ולתקצוב), תקפו אמש את שר החינוך נפתלי בנט על שפעל להקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

השלושה, הפרופסורים מונא מארון, יוסי שיין וישעיהו (אישי) טלמון, טענו במכתב שכתבו כי החלטות התקבלו "בהליכים מואצים ולא תקינים. הכרעות אלו התקבלו ללא דיון אקדמי ומקצועי ממצה ובניגוד לנהלים מקובלים".

לטענתם, "מקורן של החלטות אלו במניעים הנובעים לדעתנו משיקולים זרים ופוגעים בערכים ובצרכים של ההשכלה הגבוהה במדינה". בנוסף הם האשימו את יו"ר הבית היהודי, המשמש גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, כי הוא התערב פוליטית בהחלטה על הפקולטה החדשה באוניברסיטת אריאל.

גורמים בסביבתו של בנט הגיבו לדברים ואמרו ל'ישראל היום' כי השר "שבר את הקרטל האוניברסיטאי, ולא מפתיע שהן מקוננות על כך. במשך שנים האוניברסיטאות התנהלו כגילדה סגורה הממומנת בעשרות מיליארדים, אך רגילה להכתיב בעצמה הכול. בנט ימשיך לפעול לטובת ההשכלה הגבוהה בישראל, ולא ייכנע לתכתיבים".

מהוועדה לתכנון ותקצוב נמסר בתגובה: "בהליכים דמוקרטיים החלטות מתקבלות ברוב - ועל המיעוט לכבד את ההחלטות, גם אם אינו מסכים להן".

בשבוע שעבר אישרה הועדה לתכנון ולתקצוב של המל"ג את הקמת הפקולטה החדשה באריאל, אשר תצטרף לחמשת הפקולטות האחרות שבאוניברסיטות תל אביב, העברית, בן גוריון, בר אילן ובטכניון.