"נעשה הכל כדי לממש את הבניה בהר ברכה בהקדם"

ראש לשכתו של בנימין נתניהו הבטיח, בניחום האבלים בבית משפחת בן גל, כי הנושא עומד בראש מעייניו הממשלה, "זה מול עינינו זה מול עיניו של ראש הממשלה כל הזמן". דגן: "המשפחה הזו חזקה מאד. צריך שיהיה ברור שהטרור לא משתלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 08:30 כו בשבט התשעח

"נעשה הכל כדי לממש את הבניה בהר ברכה בהקדם"
הורביץ בבית משפחת בן גל, צילום: רועי חדי

ממשלת ישראל תפעל למימוש התב"ע של היישוב הר ברכה, כך אמר אמש (מוצאי שבת) ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורביץ בניחום אבלים בבית משפחת בן גל.

הורביץ הקריא למרים, ששכלה את בעלה הרב איתמר בפיגוע הדקירה שאירע בשבוע שעבר באריאל, ובסיומו היא ביקשה, "נחמה בצורה של בניה" ובנוסף שנתניהו יגיע בעצמו לבית המשפחה. ראש הלשכה הבטיח כי יעביר את המסר באופן אישי לראש הממשלה.

בהמשך הוא הבטיח כי הממשלה תפעל לקידום הבניה ביישוב, "את התב"ע (תכנון בניה עיר. מ"ו) של הר ברכה אני מכיר היטב. נעשה הכל כדי לממש אותה בהקדם האפשרי. נעשה הכל". לדבריו, "אנחנו יושבים ובוחנים מתי נוכל להרחיב את היישוב הזה, זה מול עינינו זה מול עיניו של ראש הממשלה כל הזמן".

עוד לפני כן הודה ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן להורביץ על דברי החיזוק וביקש כי ראש הממשלה יפעל ויקדם בניה בתגובה לרצח הקשה "המשפחה הזו חזקה מאד, מלאת אמונה. האמירה שלהם כל כך ערכית. תמיד צריך לבנות, אבל פה צריך פה אמירה ערכית ואמירה ציונית חזקה, צריך שיהיה ברור שהטרור לא משתלם, צריך שבסמוך לפיגוע, שיהיה ברור שבגלל הפיגוע היישוב הזה הוכפל. שהמחבל שכרגע מתחבא בשכם ידע שבגלל שהוא הרג יהודי יהיו פה 800 יחידות דיור. זו בקשתנו".