נערכים לתגובה? צה"ל סגר את המעברים לעזה ואת מרחב הדיג ברצועה

דובר צה"ל הודיע כי המעברים ארז וכרם שלום נסגרו לתנועת סחורות ובני אדם, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה, בעקבות ירי הרקטה לשרון. בחמאס מאשימים את מזג האוויר בירי, ומפנים מפקדות. נאום פומבי של מנהיג חמאס סינוואר, שתוכנן לצהריים, בוטל. משלחת מצרית החלה בניסיונות תיווך

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/03/19 08:36 יח באדר ב'

נערכים לתגובה? צה"ל סגר את המעברים לעזה ואת מרחב הדיג ברצועה
שרידי הרקטה במושב משמרת, צילום: דוברות המשטרה

בצה"ל מתחילים להיערך לקראת תגובה צבאית בעקבות הירי לשרון הבוקר? מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, מודיע הבוקר (ב') על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. ראש הממשלה ושר הביטחון, השוהה בארה"ב, הודיע כי יקצר את ביקורו, וישוב לארץ מיד לאחר פגישתו עם הנשיא טראמפ, שתתקיים בשעות הצהריים (שעון ישראל), על מנת "לנהל את הפעולות שלנו" כלשונו.

כלי תקשורת ברצועת עזה מסרו מפי גורמים בחמאס, כי ירי הרקטה לא בוצע בכוונה, וכי סופות הברקים יחד עם תחזוקה לקויה של משגרי הרקטות - הם שגרמו לירי. גם במקרים האחרונים של ירי הרקטות, כולל הירי לגוש דן לפני כשבועיים, מסר חמאס דברים דומים. ההערכה במערכת הביטחון היא כי הירי הגיע בעקבות המהומות אמש בכלא קציעות, וההתפרעויות של מחבלי חמאס האסורים שם, שפצעו שני אנשי שב"ס.
נושא האסירים עלה בשבועות האחרונים מחדש בעקבות הרעה בתנאיהם, ובחמאס האשימו אמש את השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, בהתפרעויות בקציעות ובפציעתם של הסוהרים. הפלגים של ארגוני הטרור בעזה מסרו הבוקר הודעה לפיה האירועים בקציעות הם "פשע ציוני נגד אסירינו הגיבורים. יש לגדוע את היד שתקפה אותם. זו חובתנו ונקיים אותה בכל הכוח והיכולת".

הבית שנפגע במושב משמרת, הבוקר

הבית שנפגע במושב משמרת, הבוקרצילום: דוברות המשטרה

המזכיר הכללי של ארגן הטרור הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל-נח'אלה, לא לקח אחריות על ירי הטילים אך אמר הבוקר: "הזהרנו את האוייב הציוני לבל יתקוף את עזה. נגיב בעוצמה לכל תוקפנות שכזו".

משלחת של בכירי מודיעין מצרים, שהיתה בדרכה לרצועת עזה הבוקר לדון במצב ברצועה, חזרה על עקבותיה. ומנגד מדווחים בעזה כי גורמים מצריים כבר החלו בניסיונות תיווך בין ישראל לחמאס, במטרה לעצור את ההסלמה.
בחמאס החלו מהבוקר לפנות את מפקדותיהם ואנשיהם ברחבי הרצועה למקומות מסתור, מחשש לתגובה ישראלית חריפה. נאום פומבי של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שאמור היה להתקיים היום בצהריים, בוטל עקב הירי והחשש מתגובה ישראלית. במקביל, גורמים בקבינט אמרו הבוקר למספר כלי תקשורת ישראליים כי אין מנוס מהחזרת החיסולים הממוקדים. "זה על הפרק כבר תקופה ארוכה", אמרו לחדשות 12, "ועכשיו זה הרגע לחזור לאמצעי שראשי חמאס יבינו".