נערכים לשלג בבירה: הלימודים יסתיימו מוקדם

ראש העיר, משה ליאון, החליט לאחר קיום הערכת מצב לסיים את ימי הלימודים מחר במערכות החינוך השונות מוקדם מהרגיל, "כדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/19 14:48 ט בשבט התשעט

נערכים לשלג בבירה: הלימודים יסתיימו מוקדם
תמונת ארכיון: שלג בירושלים, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, החליט היום (שלישי) על קיצור יום הלימודים מחר בעיר, כחלק מהיערכות העירייה לשלג הצפוי לרדת במקומות הגבוהים.

לפי ההחלטה, בתי הספר, גני הילדים, הצהרונים, מעונות היום, המשפחתונים,  מסגרות רווחה והחינוך המיוחד, יסיימו את פעילותם בשעה 15:00 וההסעות השונות יותאמו ללוח הזמנים המעודכן.

ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שקיימה העירייה יחד עם כל גורמי  החירום והמקצוע הרלוונטיים כולל משטרת ישראל ופיקוד העורף. ליאון ציין כי הוחלט על המהלך "לאור תחזית מזג האוויר הצופה כי קיים סיכוי טוב לירידת שלג החל משעות אחר הצהריים וכדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים". 

המערכת החורפית צפויה לפקוד את ישראל מחר למשך 24 שעות. במהלך הבוקר יחלו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד בצפון הארץ, ומשעות הצהריים הם יתפשטו בהדרגה עד צפון הנגב. קיים חשש להצפות בצפון ובמרכז, וכן לשיטפונות באזור הבקעה, מדבר יהודה וים המלח. 

בנוסף, משעות הבוקר ירד שלג בחרמון, שבהדרגה יתפשט לפסגות הגליל והגולן ולמקומות הגבוהים מ-1000 מטרים. לקראת אחר הצהריים צפוי לרדת שלג גם בפסגות שמעל 800 מטר, כולל צפת, וצפויה היערמות על הקרקע. שלג צפוי לרדת גם בפסגות השומרון, גוש עציון וחברון, וכן בירושלים.

הערכות הן כי במקומות הנמוכים יותר היערמות השלג לא תעלה על 5 ס"מ, ואילובמקומות הגבוהים יותר תתכן היערמות של למעלה מ-10 ס"מ. במחצית השנייה של הלילה השלגים ייפסקו בהדרגה בצפון ובמרכז והרוחות יחלשו. ביום חמישי המשקעים יפסקו לחלוטין, ורוב השלגים שכן נערמו יפשירו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן