נערכים למטיילים בפסח: ישראל מקלה על המעבר ליוצאים לסיני

במעבר הגבול טאבה נערכים לקליטת 40 אלף ישראלים שיעברו במהלך חג הפסח את הגבול לסיני, ומשיקים מסוף חדש וממוזג ואפליקציה שתתרגם את רישיון הרכב לנופשים ותקל על מעבר הגבול

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/19 12:08 כז באדר ב'

נערכים למטיילים בפסח: ישראל מקלה על המעבר ליוצאים לסיני
מעבר טאבה, צילום: פלאש 90

מסוף בגין (טאבה), נערכים לחג הפסח ומעריכים כי יש צפי לכ-40 אלף ישראלים שיעברו את הגבול לסיני. במעבר הגבול הושלמו בימים אלה ההכנות לקליטת ישראלים שצפויים לבלות את פסח בחופי סיני, למרות ההתרעות של המטה ללוחמה בטרור. בין השאר נחנך מסוף ממוזג לנוסעים הנכנסים וכן התווספו עמדות ביומטריות לבידוק דרכונים (בדרך לסיני) ולבידוק ביטחוני (בדרך חזרה לישראל).

בנוסף, ברשות שדות התעופה השיקו אתר אינטרנט שמאפשר לעוברים את הגבול לשלם מבעוד מועד את אגרת המעבר, וכך להקל על העוברים ושבים. אגרת המעבר עומדת כיום על 102 שקלים. עד כה ניתן היה לשלם את האגרה במסוף הגבול ושם גם ישנם דלפקים שבהם משלמים בנוסף עמלת פקיד. כעת יכולים הנוסעים, לאחר שישלמו באתר, להציג במעבר את הקוד שיקבלו ולהמשיך לדרכם. גם לקראת נסיעה לעקבה שבירדן דרך מעבר רבין ניתן לשלם את האגרה מראש דרך האתר. 

עוד חידוש שייכנס לתוקף בימים הקרובים הוא אפליקצית תרגומון שתתרגם את רישיון הרכב לנופשים שמתכוונים לעבור את הגבול עם רכבם. כיום העוברים לסיני עומדים בתור ארוך כדי לתרגם את הרישיון לאנגלית. באמצעות האפליקציה שתושק בעוד כמה ימים יוכלו הנוסעים לבצע תרגום של רישיון הרכב לאנגלית עוד בבית, להדפיס אותו ולהגיע עם הרישיון המתורגם למעבר הגבול.

המטה ללוחמה בטרור מציין כי נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים, בטווח הזמן המיידי. ברקע לכך, בין השאר, פעילותו המתעצמת של "מחוז סיני" -שלוחה של דאעש בחודשים האחרונים.