נעצר ביטולם של מאות אלפי תקנים בשירות הלאומי

התקנים שמיועדים למוסדות חינוך ורווחה עלולים להישלל בשל עניין טכני בלבד. הצעת חוק שעברה בקריאה ראשונה צפויה להסדיר את העניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 17:00 ו בתמוז התשעח

נעצר ביטולם של מאות אלפי תקנים בשירות הלאומי
מועלם-רפאלי , צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

עניין טכני שבגללו כמעט מוסדות חינוך ורווחה היו עשויים לאבד תקני שירות לאומי: חוק השירות הלאומי אזרחי נכנס לתוקף לפני כחודשיים, אולם עבודת המטה להגדרת התקנים לא הסתיימה בשל מורכבותה. הצעת חוק להסדרת העניין שהגישה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי אושרה אתמול (ב') בכנסת בקריאה ראשונה.

חוק השירות הלאומי אזרחי קובע קריטריונים למתן תקנים הממומנים על ידי המדינה עבור בנות שירות במוסדות חינוך ורווחה. החוק אושר לפני כשנה, אולם טרם הסתיימה עבודת המטה להגדרת מספר התקנים למוסדות גדולים, דוגמת בני עקיבא, כפרי נוער מוסדות המטפלים בעולים חדשים ועוד, זאת משום שהיא כרוכה בדיונים רבים עם משרד המשפטים. על כן ברמה העקרונית התקנים להעסקת בנות שירות במימון המדינה אמורים להישלל מהם.

בכדי למנוע זאת מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את התיקון לחוק שהגישה ח"כ מועלם-רפאלי, ובו היא מבקשת להאריך את תוקף כניסת סעיף מימון התקנים בשנה. בזמן זה יתאפשר להשלים את עבודת המטה שתגדיר את הזכאויות לתקנים.

"מוסדות רבים המסייעים לציבור רחב היו עשויים להיפגע בכך שהמדינה שוללת מהם את תקני בנות השירות. עבודת המטה הנדרשת להגדרת תקני השירות הלאומי הינה מורכבת ומחייבת מעורבות של גורמים ממשלתיים ואזרחיים רבים", אמרה מועלם-רפאלי.

"תקופת הזמן שהוקצתה לכך מלכתחילה לא היתה מספיקה בכדי לתת מרווח זמן סביר ונכון לביצוע העבודה המשמעותית הזו באופן מקצועי. על כן התיקון לחוק דורש את דחיית סעיף מימון התקנים בשנה", הוסיפה.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, שר שלום ג'רבי, אמר כי "מדובר בחוק הכרחי על מנת שמאות מתנדבות שכבר שובצו למקומות השירות לא ימצאו עצמן בלי מקום עם פתיחת שנת השירות. כך גם אסור לפגוע במקומות השירות שזכו בתקנים ומבצעים עבודה חשובה בתחומי חינוך, רווחה וקליטת עלייה. יחד עם השר הממונה אורי אריאל, אנחנו מברכים את ח''כ שולי מועלם-רפאלי על פועלה הנמרץ לתיקון החוק".