נסראללה באיום: "אני רואה את הסוף של ישראל"

מזכ"ל חיזבאללה טען בראיון לציון 40 שנה להקמת ארגון הטרור שאין שום מטרה ישראלית שלא נמצאת בטווח הטילים שלהם: "כל שדות הגז של ישראל תחת איום הטילים שלנו - לא רק כריש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 08:03 כז בתמוז התשפב

נסראללה באיום: "אני רואה את הסוף של ישראל"
נסראללה , צילום: פלאש 90

לכבוד 40 שנה להקמת ארגון הטרור הלבנוני-שיעי, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שיגר אמש (ב') איומים לישראל בראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני 'אל מיאידין', בניסיון למנוע מישראל להתחיל לשאוב גז מאסדת כריש בחודש ספטמבר הקרוב. 

מנהיג ארגון הטרור ציין שיש ברשות חיזבאללה את כל האמצעים לפגוע באסדת כריש ובישראל. "אין מטרה בים או באוויר שאינה בטווח הטילים המדויקים של חיזבאללה", הצהיר נסראללה, "אם שאיבת הגז מאסדת כריש תחל בחודש ספטמבר, לפני שלבנון תקבל את זכויותיה באסדה - אנחנו נהיה בבעיה. יש לנו מל"טים שיכולים לחדור אל האויב, מספר מל"טים כאלה חדרו לחלקים מצפון ישראל וחזרו חזרה מבלי שיירטו אותם. אני מוכן להביא דלק מאיראן ללבנון. ולתחנות כוח בחינם. למרבה הצער, אין אומץ פוליטי בלבנון לכך בגלל החשש מהסנקציות האמריקניות".

נסראללה חזה שסופה של ישראל קרב והבטיח שבחגיגות 80 שנה לארגון היא כבר לא תהיה קיימת. "אני רואה את הסוף של ישראל, אנשים ילכו לכיוון שדות התעופה, הנמלים ומעברי הגבול. אנחנו לא צריכים עוד ארבעים שנה כדי לראות את קץ ישראל. כל מרכיבי ההישרדות של ישראל נחלשים, בעוד מרכיבי סופה מתחזקים".

ממליץ לגנץ ללמוד מהניסיון של מלחמת לבנון השנייה

כזכור, בתחילת החודש יירטו מערכות צה"ל שלושה כלי טיס בלתי מאוישים עוינים, שהתקרבו מכיוון לבנון לעבר המרחב האווירי במים הכלכליים של ישראל. המל"טים זוהו על ידי מערכות הגילוי ונעקבו לכל אורך טיסתם על ידי יחידת הבקרה האוויריות. המל"טים זוהו בשלב מוקדם ויורטו בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

שר הביטחון בני גנץ הבהיר לאחר היירוטים כי "ישראל מפקחת על כל הנעשה בסביבתה, ותגיב בעוצמה מול מי שינסה לפגוע באזרחיה ובתשתיותיה", ועל כך אמר נסראללה, "כל הישראלים יודעים שדברי בני גנץ על כניסה ללבנון ריקים מתוכן. אני ממליץ לגנץ ללמוד מהניסיון של מלחמת לבנון השנייה בימיה האחרונים, כשהחליטו להיכנס לבינת ג'ביל".