נסגר התיק נגד הרב ישעיהו הבר

הרב הבר, מייסד עמותת 'מתנת חיים', המקשרת בין אנשים הזקוקים לתרומת כליות לתורמים מתנדבים, נחשד בסחר באיברים. היום (ה') הודיעה הפרקליטות שהתיק נגדו ייסגר

חדשות כיפה יהונתן קליין 06/09/18 15:58 כו באלול התשעח

נסגר התיק נגד הרב ישעיהו הבר
הרב ישעיהו הבר. התיק נסגר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

תיק החקירה נגד הרב אברהם ישעיהו הבר, ראש עמותת 'מתנת חיים', נסגר היום (ה'). כך דווח בערוץ 10. אין כמעט אף אחד שלא שמע על הרב ישעיהו הבר ועמותת 'מתנת החיים', המקדמת תרומת כליות אלטרואיסטית - כלומר ללא היכרות מוקדמת בין התורם לנתרם. בשנים האחרונות ניצלו חייהם של עשרות רבות של חולים שהיו זקוקים להשתלת כליה - בזכות העמותה.

כזכור, בשנה שעברה נעצר הרב הבר, יחד עם אשתו ובכירים נוספים בעמותה, בחשד לסחר באיברים. הטענות נגד העמותה הן שהעמותה קיבלה תרומות כספיות מהחולים, וכמו כן נטען שהיה מתאם בין גובה התרומה לקידום בתור לתרומת כליה - כלומר סחר באיברים כפשוטו, מי שמשלם יותר כסף מקבל כליה יותר מהר. דבר האסור כמובן על פי החוק. הרב הבר הכחיש את שתי הטענות בראיון בערוץ 10 בינואר האחרון; "אני שלם עם עצמי במאה אחוז, שמעולם שום תרומה כספית לא שינתה כהוא זה את מקומו של אדם בתור להשתלה". אמר הרב הבר.

היום, כאמור, הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד הרב ישעיהו הבר.את הרב הבר ייצגו עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות'  עם זאת, לא נמסרו הסיבות בגינן נסגר התיק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן