נמשכים המגעים בקואליציה. בנט ונתניהו ייפגשו?

במערכת הפוליטית נמשכים המגעים במטרה להימנע מבחירות, אם כי על פי הערכות הסיכויים לכך נמוכים. מאמצים לתאם פגישה בין נתניהו ליו"ר הבית היהודי. וגם: ההצעה המפתיעה לאורלי לוי

חדשות כיפה יהונתן קליין 15/11/18 09:01 ז בכסלו התשעט

נמשכים המגעים בקואליציה. בנט ונתניהו ייפגשו?
הולכים לבחירות? נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בחירות או קואליציה צרה? מאז הודעתו של שר הביטחון ליברמן אמש (ד') על התפטרותו, ודרישת הבית היהודי לקבל את תיק הביטחון בתמורה להישארות בקואליציה, מתקיימים מגעים נמרצים במערכת הפוליטית בניסיון להותיר את הממשלה על כנה. שרת המשפטים איילת שקד אמרה בגלי צה"ל כי בנט הוא האיש הנכון כיום לכהן בתפקיד שר הביטחון, וכי "זו הסיבה בגינה הוא נמצא בפוליטיקה". היא הוסיפה כי באם לא יקבל בנט את תיק הביטחון יש צורך לקבוע מועד לקיום בחירות. עוד דווח הבוקר (ה') כי נעשים מאמצים לתאם פגישה בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי.

יו"ר הקואליציה דודי אמסלם (ליכוד) טען הבוקר כי דרישתו של בנט 'חצופה', וכי הוא מתנגד לתת לו את תיק הביטחון. לדבריו, "מי שמחולל את המשבר כבר שנה וחצי הוא בנט, שסונט בשר הביטחון", אמר ח"כ אמסלם בראיון לרשת ב'. "זו התנהלות חצופה ואני לא מקבל את זה. הייתי ממליץ לראש הממשלה שלא לתת לבנט את תיק הביטחון", הוסיף יו"ר הקואליציה.

בתוך כך, פורסם הבוקר כי בישיבת סיעת הבית היהודי אמש, הועלתה הצעה מפתיעה, במסגרתה לאחר שבנט יקבל את תיק הביטחון, יועבר תיק החינוך לידיה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, המכהנת כעת בכנסת במסגרת סיעת יחיד. המהלך יגדיל את הקואליציה מ-61 ל-62 ח"כים, וכן יגדיל את הסיכוי שאורלי לוי, הזוכה לכחמישה מנדטים בסקרים, תמליץ על נתניהו לנשיא לאחר הבחירות. מלשכת ח"כ אורלי לוי אבקסיס נמסר: "אין כל מגעים איתה ואין לה כל כוונה להצטרף לקואליציה הנוכחית".

אמש פורסם בשם 'מקור בכיר בליכוד' כי "אין הכרח לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה. ממשלה יכולה להשלים את ימיה. בכל מקרה, בשלב המיידי תיק הביטחון יועבר לאחריות ראש הממשלה בנימין נתניהו". השר המקשר בין הכנסת לממשלה, יריב לוין (הליכוד), אמר אמש כי "האחריות שלנו היא להמשך קיומה של ממשלת ימין יציבה, ולכן התפטרות שר הביטחון אינה במקומה. הממשלה תכהן כל עוד השותפים יפעלו ביחד, ומובן שלא נאפשר את ניצול המצב לסחטנות ולהתנהלות לא אחראית".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן