נכדו של הרב נריה: "על הציונות הדתית לתמוך במשה ליאון"

הרב יצחק נריה, נכדו של אבי הכיפות הסרוגות, הרב משה צבי נריה: על הציונות הדתית לתמוך במשה ליאון – המועמד המוביל לראשות עיריית ירושלים

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 17:24 יב בחשון התשעט

נכדו של הרב נריה: "על הציונות הדתית לתמוך במשה ליאון"
צילום: ללא

כשבוע וחצי לפני הבחירות לרשויות המקומיות ונדמה שהקרב על הבירה כבר הוכרע. המועמד המוביל, משה ליאון, זוכה לתמיכה מקיר לקיר - הן בציבור הדתי לאומי והן בציבור המסורתי והחילוני.

היום (א') זוכה ליאון לתמיכה משמעותית נוספת בציבור הדתי לאומי, כאשר הרב יצחק נריה, ראש ישיבת תורה בציון, נכדו של הרב משה צבי נריה שנקרא גם 'אבי דור הכיפות הסרוגות', קורא לציונות הדתית לתמוך במועמד שהוא בשר מבשרה.

במכתב ששיגר היום הרב נריה נכתב: "סבור אני כי על הציונות הדתית לתמוך במשה ליאון. כך סברתי גם לפני חמש שנים בבחירות הקודמות ומאז רק התחזקה הסברא. ראשית כל, בלי להבין הרבה בפוליטיקה, הוא כבר מאחד סביבו את הציבור החרדי - האשכנזי והספרדי, שני קהלים גדולים ומשמעותיים בירושלים. ומשום מה, נשגב מבינתי מדוע (אולי בנט יודע) דווקא הציונות הדתית, הבית ממנו מגיע משה ליאון, מפנה לו בעקביות מרשימה כתף קרה".

עוד שיתף הרב נריה בסיפור אישי שיש לו מהיכרותו עם ליאון. "כאן המקום לחלוק עם הקוראים סיפור קטן, שממחיש עד כמה משה אוהב תורה וקשור בטבורו לציונות הדתית. כאשר יצאנו בקרן 'אחד לאחד' לגייס כספים על מנת לתמוך במאה אברכים מהציונות הדתית, הרבה מאוד עזרו, וסייעו עודדו ושיבחו. קצת פחות תרמו. פוליטיקאים הגיעו לסייע ולהצטלם. אבל היה אחד שלא הגיע להצטלם אלא תרם מכיסו סכום מאוד משמעותי כי הוא מאמין בפרויקט ובחשיבותו לעם ישראל ולציונות הדתית – וזה היה משה ליאון. תמיד אפשר להיות ציני, קל מאוד להגחיך הכל, אבל מעשים טובים שנעשים בצנעה אי אפשר למחוק".

משה ליאון מסר כי: "תמיכתו של הרב נריה, איש רב פעלים עם זכויות רבות בירושלים, מחממת את הלב. כבן הציונות הדתית אני מחויב בראש ובראשונה לערכים עליהם גדלתי - אחדות ואמונה. ובעזרת ה׳ יחד נעשה ונצליח למען ירושלים".