העקיצה של ניר אורבך: הרפורמים לא פה כי ללכת לריב בכותל מצטלם יותר טוב

בדיון של וועדת הבריאות של הכנסת בנושא מקוואות נגישות התבקשו ח"כ להשיב מדוע אין נציגים של זרמים אחרים. ח"כ אורבך השיב: " את יודעת למה הרפורמים לא נמצאים פה? כי ללכת בראש חודש לכותל מצטלם יותר טוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/22 16:23 ג באדר ב'

העקיצה של ניר אורבך: הרפורמים לא פה כי ללכת לריב בכותל מצטלם יותר טוב
מתוך הדיון היום, צילום: יחצ

חברי וועדת הבריאות של הכנסת קיימו היום את דיון הוועדה במכללת אמונה וצפו בקטעים מתוך ההצגה "מקווה" שהציפו נושאים כמו אלימות במשפחה, אי מוכנות לנישואים, ודימוי גוף, בביצוע סטודנטיות המכללה. האירוע שנערך ביוזמת ארגון קולך ואמונה השתתפו יו"ר הקואליציה וראש וועדת הבריאות עידית סילמן, חכ ניר אורבך ח"כ לשעבר ד"ר עליזה לביא, מנכ"לית קולך שרון בריק -דשן, יו"ר אמונה ליאורה מינקה, ואורחים נוספים.

ניר אורבך עקץ: את הרפורמים מענין בעיקר התפילה בכותל

יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, פתחה את הדיון והדגישה :"כמה חשוב ומשמעותי המקווה עבור נשים בהיותו מרחב אינטימי חשוף ומשמעותי בחיי היום יום שלנו. בסופו של דבר המקווה לא נועד רק לנשים דתיות. רוב העם בישראל הוא מסורתי ונשים מגיעות בשנים הכי יפות שלהן פעם בחודש למקום הזה. גם נשים מסורתיות עושות את זה זה מגיע כמעט לכל בית בישראל. זה מאבק שהוא בבחינת המעט המכיל את המרובה."

במהלך הדיון עלתה טענה כי למרות הרכב הקואלציה הנוכחים בדיון היו בעיקר מזרם הציונות הדתית וכי חבל שזרמים נוספים לא הצטרפו לדיון בתגובה לטענה אמר ח"כ אורבך כי הוא אומנם מרגיש קצת נבוך מהנושא אך לפחות אותו הנושא מענין בעוד שאת הרפורמים מענין בעיקר התפילה בכותל. כמו כן דובר בדיון על כובד האחריות שמוטל על הבלניות והשכר הזעום אותו הם מקבלות.

המיזם החדש של המשרד: הכשרת בלניות לאיתור אלימות במשפחה במקווה

יו"ר אמונה ליאורה מינקה הציגה את מרכזי הטיפול של אמונה ברחבי הארץ שמטפלים במשפחות, זוגות ויחידים בכל הקשור לאלימות על סוגיה. בנוסף סיפרה מינקה על המקלט לנשים שפתחה השנה תנועת אמונה. המקלט מאפשר לראשונה בארץ מגורים זמניים בסביבה דתית לאומית המעניקים טיפול פיסי ופסיכולוגי לצד הכשרה לעצמאות הנשים הנמצאות במקלט.

מנכ"לית קולך הציגה את שיתוף הפעולה של קולך עם המשרד לשירותי דת בנושא נגישות מקוואות ופיקוח עליהם, נשות אמונה הציגו את מיזם קול כלה, הכשרת בלניות לאיתור אלימות במשפחה במקווה.

הפעילה החברתית אסתר קרמר, המתניידת בכסא גלגלים, נתנה עדות מטלטלת על חווית הטבילה והאתגרים הרבים שהיא נתקלת בהם ופירטה על הקושי הפיסי והנפשי שמלווה נשים בעלות מוגבלויות המעוניינות לטבול.