ניקי היילי: "האו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול"

שגרירת ארה"ב באו"ם מבקרת בישראל ונפגשה עם ראש הממשלה שהודה לה על שהיא מתייצבת "לצד ישראל ולצד האמת". היילי אמרה כי "אם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/06/17 13:13 יג בסיון התשעז

ניקי היילי: "האו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול"
נתניהו והיילי לאחר פגישתם, צילום: פלאש 90. עמוס בן גרשום

 ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי והודה על שהיא מתייצבת לצד ישראל.

"תודה על כל העזרה שלך", אמר נתניהו להיילי, "ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה. האמת היא שבעיניי זו התייצבות לצדו של האו"ם, כפי שהוא אמור היה להיות כאשר נוסד לראשונה".

בהמשך הוא הדגיש כי "אנשים מעריכים את האמת. יש לנו אמרה עתיקה בעברית שכשאנשים אומרים את האמת, אפשר לחוש זאת ואנשים חשים זאת. הם לא רק מבינים את זה, הם חשים את זה. ואנו חשים את זה. אנו שמחים לראות את פירות המאמצים שלך. זה הגיון פשוט. הגיון פשוט שלא רואים אותו הרבה, ואנשים מגיבים אליו לאורך קשת מאוד רחבה". נתניהו אף ציין כי הנשיא טראמפ והיילי עצמה אחראים רבות לשינוי השיח כלפי ישראל בעולם בכלל ובאו"ם בפרט.

היילי מצידה הודתה כי היא נרגשת להיות בישראל ואמרה: "כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה פשוט מנהג באו"ם, זה משהו שהם כל כך רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות, והאו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה''.

בהמשך היא הוסיפה: "דיברנו עם כמה שגרירים בז'נבה שיושבים במועצת זכויות האדם, וכשדיברנו איתם על 'סעיף 7 על סדר היום', הם היו נבוכים מזה. הם הכירו בעובדה שאין בזה שום הגיון. אי אפשר לשבת שם ומכל המדינות, לסמן דווקא את ישראל".