ניפגש בבית המשפט: האם רחל עזריה לא משלמת חובות?

בקמפיין הבחירות לראשות עיריית ירושלים, הושחתה תמונתה של המועמדת ובמטה עזריה מאשימים את חברת הפרסום 'כנען' ומסרבים לשלם. 'כנען': "הגשנו תביעה בהוצאה לפועל". עזריה: "במקום לקחת אחריות הם מתנערים"

חדשות כיפה מירב כהן 06/09/18 19:35 כו באלול התשעח

ניפגש בבית המשפט: האם רחל עזריה לא משלמת חובות?
רחל עזריה, צילום: Hadas Parush/Flash 90

רחל עזריה שוב בצרות והפעם היא מסרבת לשלם לחברת הפרסום 'כנען', שפרסמה את קמפיין הבחירות שלה בטענה כי לא עמדה בהסכם. כנען בתגובה מאיימת לתבוע את עזריה בהוצאה לפועל. 

באופן חריג סיכמו עזריה ו'כנען' כי המועמדת לראשות העירייה תשלם אחרי פרסום הקמפיין ולא לפניו וזאת בשל אילוצים כלכלים של עזריה. לאחר פרסום הקמפיין תמונות רבות של המועמדת אכן הושחתו מחזית אוטובוסים ברחבי העיר. 

קמפיין הבחירות עלה 330 אלף שקלים, אולם עזריה מוכנה לשלם 65 אלף שקלים. לטענתה כנען לא עמדו בהסכם ופרסמו את תמונותיה על גבי אוטובוסים שעוברים בשכונות חרדיות למרות הסיכום בין הצדדים כי תמונותיה של עזריה לא יופיעו על אוטובוסים שעוברים בשכונות חרדיות מפחד להשחתת התמונות. מנגד טוענים בכנען כי לא היתה דרישה כזו מצד המועמדת, יתר על כן בכנען הזהירו את עזריה מבעוד מועד שההשחתה עלולה להתרחש. 

בין הצדדים החל מסע של התכתבויות והכפשות. מנכ"ל החברה, אוהד גבלי, טוען כי לאחר ההשחתה פנו אליו גורמים מצידה של עזריה בבקשה לפיצוי, למרות שעל פי ההסכם הוא לא אמור לשאת בנזקי ההשחתה. לדברי גבלי, כמחווה של רצון טוב, הוא הסכים לאשר לסיעה קמפיין נוסף עם עשרות שלטים חדשים על גבי האוטובוסים בעיר. הפיצוי הותנה בכך שהפרסום החדש יישאר באוויר ולא יושחת."עזריה היתה מודעת לכך שפרסום תמונות נשים על גבי האוטובוסים טומן בחובו את האפשרות להשחתה. היא טענה (וטענתה מוכחשת ע"י כנען) כי ביקשה, וכך הובטח לה, שהפרסומים לא יעברו בשכונות חרדיות. למיטב ידיעתה של כנען הדבר אינו אפשרי"

עורך דינה של עזריה כתב לכנען בתגובה: "כל עוד מרשתך לא הוכיחה כי השלטים עמדו במשך שבועיים על אוטובוסים ברחבי העיר, הרי שלא מילאה את חובתה לפי החוזה וממילא אינה זכאית למלוא התשלום"

השבוע הגיש גבלי תצהיר לבית המשפט. "לעזריה יש חוב לחברה שלו היא מתכחשת במפורש, ואף הוכח שאין לה די כספים כדי לשלמו", כתב. "על כן הדרך היחידה של החברה להיפרע מעזריה, זה למנוע את הברחת נכסיה הינו עיקול ברישום של כלל נכסיה המוחזקים אצל צד ג'"

בסביבת עזריה טוענים כי חברת כנען הוליכה אותנו שולל ביודעין: "הם התחייבו במפורש שהאוטובוסים לא יעברו בשכונות חרדיות וכבר ביום הראשון עבר אוטובוס במאה שערים. החברה לא ציינה שהחניון שבו חנו מרבית האוטובוסים לא מאובטח בלילה. במקום לקחת אחריות הם מתנערים."

רחל עזריה הגיבה לפרשה: "זהו מאבק עקרוני על נוכחותן של נשים במרחב הציבורי. כנען בהתנהלותה הפסולה משתפת פעולה עם אותם קיצוניים ומנציחה את המצב. אמשיך להיאבק על כך שנשים תוכלנה לשים את פניהן על אוטובוסים ולהתמודד כשוות. אם כנען לא יקחו אחריות אני בטוחה שבורר או בית המשפט יגרום להם. אני משלמת על כך מחיר אבל פורצת את הדרך עבור כולנו לשיוויון". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן