ניסיון פיגוע בשומרון: המחבל חוסל

מחבל ניסה לדקור חייל בכיכר הכניסה לבסיס חטיבת שומרון, ונוטרל על ידי חיילים שהיו במקום. אין נפגעים. ראש מועצת שומרון: "כושר ההרתעה של מדינת ישראל נפגע. והאחראי הישיר לכך הוא שר הביטחון וראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/19 22:10 טו בשבט התשעט

ניסיון פיגוע בשומרון: המחבל חוסל
מקום הפיגוע, צילום: מועצה אזורית שומרון

ניסיון פיגוע אירע הערב (ב') בשומרון. מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה לדקור חייל צה"ל, באזור כיכר הכניסה לבסיס החטיבה המרחבית שומרון, ונוטרל על ידי כוחות צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו, והמחבל נעצר. 

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על ניסיון פיגוע דקירה סמוך לכיכר החטיבה המרחבית "שומרון", מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל הגיע ברכב מכיוון העיר שכם, יצא מהרכב וניסה לדקור לוחם צה"ל בעמדת הבידוק הסמוכה. לוחם צה"ל נוסף הגיב לעברו בירי ונטרל את המחבל. אין נפגעים לכוחותינו".

מקום הפיגוע

מקום הפיגועצילום: מועצה אזורית שומרון

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "בפעם השניה בתוך חודש, ניסיון פיגוע באותו מקום. ושוב אזרחים וחיילים ניצלים בזכות לא פחות מנס. אני רוצה להודות בשם תושבי השומרון ומדינת ישראל לחיילים הגיבורים ששוב מנעו אסון, עם זאת ברור שכושר ההרתעה של מדינת ישראל בשפל.
האומץ של מחבלים לחזור פעם שניה לאותו מקום ולנסות שוב לפגוע בישראלים מלמדת שכושר ההרתעה של מדינת ישראל נפגע. והאחראי הישיר לכך הוא שר הביטחון וראש הממשלה שעסוק בהסברים במקום במעשים. אם היו מחזירים את המחסומים, אם היו מורים לצה"ל לבצע פעולות תגמול בקיני המחבלים, אם היה שר הבטחון וראש הממשלה מורה להשלים את הפער בן 400 מליון השח במרכיבי הביטחון ביו"ש, ייתכן ולא היינו צריכים פעם אחר פעם לשמוע עם פיגועים באזורינו".