ניסיון עוקף בג"ץ: מסתנן שיעבור על החוק - המדינה תחויב לגרשו

לח"כ מוטי יוגב נמאס שבית המשפט מבטל יוזמות הנוגעות לגירוש המסתננים, "המדינה נכשלה. לכל הפחות נוציא מכאן את אלו שעוברים על החוק ומבצעים עברות פשע חמורות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/07/18 07:08 יח בתמוז התשעח

ניסיון עוקף בג"ץ: מסתנן שיעבור על החוק - המדינה תחויב לגרשו
תמונת ארכיון. הפגנת מסתננים, צילום: פלאש 90. Sebi Berens

יוזמה חדשה לגירוש המסתננים: מסתנן שיורשע בעבירות חמורות יגורש באופן מיידי מישראל, זו הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב שתעלה היום (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

לפי הצעת החוק, שנהגתה על רקע פסילת בג"ץ מספר הצעות בנוגע לגירוש המסתננים, מסתנן שיעבור על עבירה פלילית בדרגת פשע, המדינה תחויב לגרשו באופן מיידי וללא צורך בצו מיוחד של שר הפנים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "לא די בכך שאדם זה נכנס לשטח מדינת ישראל שלא כחוק, אלא שהוא אף מזלזל בכל מערכת החוקים של מדינת ישראל ומסכן את אזרחיה". את הטענה על כך שגירוש המסתנן לארץ מוצאו עלול לסכן את חייו נכתב כי חובת ההוכחה תחול על המועמד לגירוש, "יהיה עליו להוכיח שיש בגירושו כדי סכנת חיים מידית ומוחשית. במקרה כזה, המדינה תשקול לגרשו למדינה אחרת, ביטחון אזרחי מדינת ישראל יעמוד בראש מערכת השיקולים של המחוקק".

התבטאות חריפה נוספת נגד בג"ץ. יוגב

מנסה יוזמה חדשה. יוגבצילום: פלאש 90. הדס פרוש

יוזם הצעת החוק, ח"כ יוגב אמר כי "המדינה נכשלה עד כה בחזרת המסתננים לארצות מוצאם. את הצעות החוק ביטל בג"ץ שלש פעמים ופסקת ההתגברות תקועה. לכל הפחות נוציא מכאן את אלו שעוברים על החוק ומבצעים עברות פשע חמורות".

לדבריו, "בכל יום אנו צופים במהומות וקרבות ברחובות דרום תל אביב שמטילים אימה על התושבים. הצעת החוק הזו היא צודקת והיא משקפת מדיניות זהה במדינות מתוקנות רבות בעולם, לפיה אין לסבול התנהגות פלילית של מסתננים, וכי יש לנהוג באפס סבלנות ביחס למציאות הזו".