ניסיון הלינץ' בשומרון: הצהרת תובע נגד אחד התוקפים

התוקף חשוד שהטיח סלע בראשו של אביו של נער בר המצווה, בעת שזה גונן על הילדים שהסתתרו במערה. מעצרם של 11 חשודים נוספים הוארך

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 16:23 ל בכסלו התשעח

ניסיון הלינץ' בשומרון: הצהרת תובע נגד אחד התוקפים
אחד הפצועים בניסיון הלינץ', צילום: באדיבות המצלם

הצהרת תובע ראשונה הוגשה היום (ב') נגד אחד התוקפים שהשתתפו בניסיון הלינץ' במהלך טיול בר המצווה לפני כשבועיים וחצי סמוך לכפר קוצרא שבשומרון. בהצהרה, שהוגשה לבית המשפט הצבאי בסאלם, נכתב כי התוקף חשוד שהטיח סלע בראשו של אבי חתן השמחה בעת שהגן על הילדים במערה. כתוצאה מהסלע נחתך האב בראשו והוא החל לדמם.

נוסף לכך האריך בית המשפט הצבאי את מעצרם של 11 תוקפים נוספים, רובם מהאירוע שהתרחש כמה ימים מאורח יותר, שבו פלסטינים דרדרו אבנים לעבר קבוצת מתיישבים שהסתובבה סמוך למקום שבו אירע ניסיון הלינץ'. בימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית להגיש לבית המשפט הצהרות תובע נוספות נגד תוקפים נוספים.

בארגון חוננו שמלווה את הילדים והאבות שהשתתפו בטיול בירכו על הצהרת התובע, אך מתחו ביקורת על המשטרה על כך שבחרה לנהל את תיק החקירה במשטרת אריאל ולא ביחידה לחקירת פשעים לאומניים שבמחוז ש"י. 

לדבריהם, "מדובר בתיק חמור מאד, אשר לצערנו משטרת ישראל לא לקחה אותו ברצינות הראויה. משטרת אריאל עושה כל שביכולתה כדי למצות את החקירה, אך עם זאת ישנה בימ"ר ש"י יחידה מיוחדת לחקירת פשעים לאומניים שבה עשרות חוקרים. תיק כזה היה ראוי שיקבל כוח אדם רב ועשיר באמצעים שיביא לתוצאות מקסימליות במהירות. לצערנו לא ראינו את הלהיטות בחקירה במקרה הזה כמו במקרים אחרים שנתקלנו בהם".

עו"ד חיים בלייכר, שמסייע לנפגעים מטעם חוננו, הוסיף: "מדובר בצעד חשוב, אך ראשוני. עשרות רבות של פורעים, ייתכן אף מאות, בשני אירועים שונים, יצאו על מנת לפגוע בילדים וביהודים נוספים, וזאת אך ורק בשל היותם יהודים. כל זאת נעשה לאור יום, ללא מורא וללא פחד. 

"זהו תיק שעל משטרת ישראל ועל רשויות צה"ל למצות את הדין עם כל אחד ואחד מהפורעים. אנו ציפייה כי כל פורע אשר נטל חלק באירוע יועמד לדין ויהיה מאחורי סורג ובריח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן