"ניאלץ שוב לפתוח מחדש את הפצע המדמם": מחבל שרצח חייל מבקש להפחית מעונשו

הוריו של אלמוג שילוני, שנרצח בפיגוע דקירה ב 2014 ומנע פיגוע גדול יותר לאחר שהגן בגופו על נשקו, תקפו את המחבל ובאת כוחו וביקשו מבית המשפט העליון, "לראות את אותו המחבל נרקב בכלא. רואים בכך מעט נחמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/10/18 08:59 ב בחשון התשעט

"ניאלץ שוב לפתוח מחדש את הפצע המדמם": מחבל שרצח חייל מבקש להפחית מעונשו
רוצחו מבקש הקלה בעונשו, צילום: באדיבות המשפחה

לפני ארבע שנים רצח המחבל נור אלדין אבו חשיה את החייל אלמוג שילוני הי"ד, לאחר שהתנפל עליו מאחורי גבו, דקר אותו למוות וניסה לחטוף את נשקו. היום (חמישי) צפוי בית המשפט העליון לדון בבקשתו להפחתת העונש והורי החייל זועמים על כך.

"היום ניאלץ שוב לפתוח מחדש את הפצע המדמם ולשמוע את הטיעונים מפיה של הפרקליטה המדיף רעל הרסני" אמרו הוריו, מיכל ויוסי, והוסיפו כי "העונש שקיבל המחבל הנאלח לא יחזיר את אלמוג אך יש בו את מקסימום הענישה הקיימת כיום בחוק ואנו רואים בכך מעט נחמה".

עוד אמרו השניים כי הם "רוצים לראות את אותו המחבל נרקב בכלא עד יומו האחרון, הענישה חייבת להיות גורם מרתיע על מנת שאולי הפיגוע הבא יימנע". מי שאחראית להגשת ערעור המחבל, בטענה שהעונש שהושת עליו קשה מדי, היא עו"ד לאה צמל, שהורי החייל האשימו אותה "בעזות מצח ובאטימות לב", על כך שבחרה לייצג "את המחבל השפל באדם".

האלוף במיל

האלוף במיל' אשל מעניק להוריו של אלמוג תעודת הערכהצילום: דובר צה"ל

בשנת 2014 הגיח המחבל מאחורי שילוני, לוחם ומפקד בפלגת "מגני הנגב" של כוחות ההגנה הקרקעית המיועדת לאוכלוסייה החרדית, בתחנת הרכבת "ההגנה" בתל אביב ודקר אותו בכל חלקי גופו תוך ניסיון לחטוף את נשקו.

למרות פציעותיו, שילוני לא נכנע, הגן על הנשק בגופו ובכך הציל את הסובבים אותו מפיגוע המוני וקשה אף יותר. לאור התנהלותו, קיבל הוריו לאחר מותו תעודת ההערכה ממפקד חיל האוויר דאז, האלוף אמיר אשל, שאמר בין היתר כי "זהו אירוע מיוחד בו חיל שלם מציין מעשה של חייל. אלמוג גם ברגעיו האחרונים עשה את הדבר הנכון. אלמוג הוא סמל לא רק במותו, אלא בחייו, בנכונות שלו להתגייס בדרך הפיקוד שלו." במהלך הטקס הוא פנה למשפחת החייל והוסיף כי הוא "חש החמצה שלא יכולתי לתת את התעודה הזו לאלמוג עצמו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן