גנץ תקף את נתניהו: "כששכבתי בבוץ אתה התעסקת באיפור"

הרמטכ"ל לשעבר פרסם את רשימת חוסן לישראל לכנסת ותקף את ראש הממשלה: "שליט יחיד ומנותק שלא יודע איך מיון נראה מבפנים, שכח מה זה לעמוד בפקק - וספק אם יש לו אשראי בכיס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 18:51 יד באדר א'

גנץ תקף את נתניהו: "כששכבתי בבוץ אתה התעסקת באיפור"
יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץ, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יו"ר מפלגת חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, הציג הערב (ג') את רשימת מפלגתו לכנסת בגני התערוכה בתל אביב, ותקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו בנאומו: "בעשור האחרון שלטה בישראל מפלגת שלטון אחת. בה שלט שליט יחיד. לא הייתה לו אופוזיציה פנימית או חיצונית. הוא שלט במדינה באמצעות הסתה, הולכת שולל והטלת פחד. לא עוד. הפעם זה שונה. השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע".

זאת רשימת חוסן לישראל לכנסת ה-21:

1. בני גנץ

2. משה (בוגי) יעלון

3. אבי ניסנקורן

4. מיקי חיימוביץ'

5. יועז הנדל

6. מיכאל ביטון

7. חילי טרופר

8. צבי האוזר

9. אורית פרקש הכהן

10. מירב כהן

11. אסף זמיר

12. יזהר שי

13. אורלי פרומן

14. עומר ינקלביץ'

15. רדיר מריח

16. אלון שוסטר

17. רם שפע

18. גדי יברקן

19. איתן גינזבורג

20. עינב קאבלה

21. יצחק אילן

22. הילה שי-וזן

23. משה (מוץ) מטלון

24. רות וסרמן לנדה

25. אלון טל

26. יאיר פרג'ון

27. עומר שליאר

28. מיכל קוטלר וונש

29. עידית וקסלר

30. קרן גונן

הרכש מהשבוע האחרון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ניצב במקום השלישי ברשימה. המיקום של ניסנקורן נחשב מפתיע במיוחד על רקע הדיווח כי נכנס למערכת הבחירות "על תנאי" וכי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו כיו"ר ההסתדרות עד לאחר הבחירות. ברשימתו של גנץ יש גם לא מעט דתיים, כמו חילי טרופור, הילה שי וזאן, אורית פרקש-הכהן ועומר ינקלביץ'.

הילה שי וזן

הילה שי וזןצילום: ינאי יחיאל

רם שפע

רם שפעצילום: ינאי יחיאל

האישה הראשונה ברשימה היא העיתונאית מיקי חיימוביץ' שקיבלה את המקום הרביעי. שני המשוריינים הנוספים של יעלון קיבלו מקומות גבוהים גם הם: יועז הנדל במקום החמישי וצביקה האוזר במקום ה-8. במקומות ה-6 וה-7 נמצאים שני מקורביו הפוליטיים של גנץ, הנמצאים איתו בקשר כבר למעלה משנה: ראש עיריית ירוחם לשעבר מיכאל ביטון ואיש החינוך מירוחם חילי טרופר. טרופר נחשב הפוליטיקאי הקרוב והמשפיע ביותר על גנץ. את העשירייה הראשונה סוגרות שתי נשים: אורית פרקש הכהן ומירב כהן.

חילי טרופר

חילי טרופרצילום: ינאי יחיאל

את העשירייה השנייה (מקום 11) פותח אסף זמיר, שהתמודד על ראשות עיריית תל אביב מול רון חולדאי והפסיד. במקום ה-12 יזהר שי ובמקום ה-13 אשת החינוך אורלי פרומן. במקום ה-14 הוצבה המועמדת החרדית של גנץ ברשימה, עומר ינקלביץ', ובמקום ה-15 מגישת הטלוויזיה הדרוזית רדיר מריח.

יועז הנדל

יועז הנדלצילום: ינאי יחיאל

במקום ה-16 נמצא נציג ההתיישבות אלון שוסטר, ובמקום ה-17 יו"ר התאחדות הסטודנטים לשעבר רם שפע. במקום ה-18 ממוקם נציג העדה האתיופית ומועמד של בוגי יעלון: גדי יברקן. במקום ה-19 נציג הקהילה הגאה איתן גינזבורג, שהתמודד לראשות עיריית רעננה והפסיד. את המקום ה-20 סוגרת ע"ד עינב קאבלה - יו"ר המטה של ניסנקורן בהסתדרות.

ככל הנראה, הערב לא צפויות הפתעות חדשות, גם לגבי האופציה לצירופה של יו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי-אבוקסיס לרשימה.

בליכוד הגיבו לדבריו של גנץ הערב ואמרו: "הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו, לבין ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. גנץ שתומך בנסיגות חד צדדיות ובהסכם הגרעין הרע עם איראן נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן. בניסיון הכלכלי היחיד בחייו הוא פשט את הרגל. נתניהו היה קצין מצטיין בסיירת מטכ"ל, נפצע בקרב עם מחבלים, נלחם בהסכם הגרעין הרע עם איראן והציל את כלכלת ישראל. הבחירה בין הצלחה לכישלון ובין ימין לשמאל".