נחשף הסכם בין עצמה יהודית לאיחוד הלאומי

לאחר שאנשי עצמה יהודית טענו כי באיחוד הלאומי הפרו הסכם ריצה משותפת איתם, נחשפים המסמכים המעידים כי מדובר בהצעה ולמעשה לא נחתם דבר בין המפלגות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/19 22:22 יג באדר א'

נחשף הסכם בין עצמה יהודית לאיחוד הלאומי
ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: Hadas Parush/Flash90

הסכם הריצה המשותפת אשר נחתם לטענת אנשי תנועת "עוצמה יהודית" בין מפלגתם ובין מפלגת האיחוד הלאומי נחשף. 

מדובר באחד מארבעה טפסים שאותם הביא נציג סיעת האיחוד הלאומי עו"ד אביחי בוארון לישיבת המשא ומתן עם עו"ד איתמר בן גביר, נציג סיעת עוצמה יהודית. כל ארבעת הטפסים נחתמו מראש ("בלנקו") בשני מקומות על ידי יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

חתימה אחת הושארה פתוחה בתחתית ההסכם וחתימה שניה הושארה סמוך לחלופה ב' של חלוקת המנדטים (במקרה של ריצה משותפת רק של האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית), שנותרה פתוחה למו"מ בין בן גביר לבין בוארון.

ההסכם שצולם בהחבא

ההסכם שצולם בהחבאצילום: ללא

במהלך המו"מ הבהיר עו"ד בן גביר כי מבחינתו האופציה היחידה שפתוחה היא מקומות 4 ו-7 בחלופה א', אופציה שבפועל היתה סוגרת את הדלת בפני האפשרות לצירוף הבית היהודי בהמשך לרשימה אחת. לאור זאת שונתה הספרה 8 ל-7, תוך שברור שמדובר בהצעתו של בן גביר ולא בהסכם דו צדדי.

לאור העובדה שההסכם נחתם כהצעה של בן גביר והכיל גם חתימה מוקדמת של סמוטריץ', התנגד עו"ד בוארון להשאיר עותק בידיו של בן גביר. העותק היחיד שנחתם נלקח ע"י עו"ד בוארון לאישורו של סמוטריץ'. בפועל עותק של ההסכם לא נותר בידי נציג עוצמה יהודית איתמר בן גביר, אולם בדיעבד התברר כי ההסכם צולם בהחבא על ידי אחד מאנשיו ללא אישורו של עו"ד בוארון.

צילום: ללא

מאחר שהיה ידוע כבר בשעת החתימה שההסכם נחתם בניגוד להנחייתו של סמוטריץ', ומדובר למעשה בהצעה של בן גביר הוספה לו בכתב יד בסעיף 5 הוראה נוספת, המעידה כי כל הצדדים יודעים שלא מדובר בהסכם אלא רק בהצעה, שתוקפה יפקע תוך 24 שעות, כפי שאכן קרה בסופו של דבר.

בדיעבד התברר - בעוצמה יהודית צילמו את הצעתו של בן גביר ללא אישור, וכעת הם טוענים כי לא מדובר בהצעה אלא בהסכם חתום.

מפלגת עוצמה יהודית מגיבה להסכם החתום בין עוצמה יהודית לאיחוד הלאומי שנחשף הערב. לדברי אנשי עוצמה: "ההסכם מוכיח באופן סופי מי היה המבוגר האחראי ומי התנהל באופן לא הגון שעלול להעלות את מפלגות השמאל לשלטון. ח"כ סמוטריץ הנכבד טען במשך השבוע האחרון שאנשי עוצמה התנהלו בחוסר אחריות וסירבו לחתום על בלוק טכני שיציל את ארץ ישראל אך מהמסמך עולה כי אנשי עוצמה דווקא חתמו על המסמך והתפשרו על מיקומם ברשימה וחרף עובדה זאת והעובדה שגם ח"כ סמוטריץ חתום על המסמך הוא החליט להתנער ממנו וגם הכחיש את מעורבותו עד שהסתבר שהמסמך בניגוד למה שחשב נמצא גם בידיים של אנשי עוצמה".

עוד נמסר כי: "על פי כל הסקרים הבית היהודי והאיחוד הלאומי מתנדנדים סביב אחוז החסימה, אין ספק שכניסה של עוצמה לחיבור תקפיץ את מספר המנדטים ותאפשר המשך שלטון הימין ואנו מצטערים שדווקא במבחן הראשון שלהם כמנהיגים בוחרים הרב פרץ וח"כ סמוטריץ' באגו ולא באידיאולוגיה".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן