נחנך מזבח חדש בירושלים

שוחרי המקדש חנכו מזבח לבנים בירושלים שנבנה לפי המידות מן המקורות. שוחרי המקדש נאלצו להביא את הכבש למקום רק לאחר השחיטה בגלל איסור של העירייה בעניין השחיטה. הפרופ' הלל ויס ל'כיפה': "המזבח לא יבוא מהשמיים ולא המקדש ולא הכוהנים ולא הכבשים"

חדשות כיפה גלעד כהן 11/12/18 11:59 ג בטבת התשעט

נחנך מזבח חדש בירושלים
המזבח החדש, צילום: אתר חדשות הר הבית

פעילי 'שוחרי המקדש' הציגו אתמול (ב') בירושלים מזבח לבנים חדש שמיועד להיות מוצב בהר הבית ולשמש להעלאת קורבנות. המזבח הוצב באופן זמני בגן הבונים שמחוץ לעיר העתיקה. אורכו תשעה מטרים ורוחבו שני מטרים וחצי, והוא בנוי על פי המידות המקוריות של המזבח כפי שהן מופיעות במקורות. 

הפרופ' הלל ויס, יו"ר שוחרי המקדש ודובר ארגון "הסנהדרין החדשה" אמר ל'כיפה' כי מדובר במצווה שלצערו המדינה לא מקיימת אותה. "הרבה שנים אנחנו מקימים מזבחות. מזבח הלבנים שבנינו הייתה האופציה הזמינה. אנחנו לא עושים כאן שום דבר לא הלכתי. התורה קוראת לציבור להקים מקדש. ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם. זאת מצוות עשה שלצערנו הרב, היהודים במדינה לא מקיימים אותה ואף מתעלמים ממנה."

קורבנות

קורבנותצילום: אתר חדשות הר הבית

שים למען המקדש וחלק מקהל הילדים שבאו לחגוג את חנוכת המזבח החדש

נשים למען המקדש שבאו לחגוג את חנוכת המזבח החדשצילום: התמונה הראשונה קרדיט עו"ד יהודה שמעון, חוות גלעד

עוד אמר הפרופ' ויס כי העניין הוא התרגול. "אנחנו מתרגלים שחיטה, כמו טירון בצבא שמתרגל לחימה. כן יש לנו שאיפה שהמזבח יעמוד בהר הבית. אנחנו משתדלים לא לעשות הצגות ולבדוק את היכולות שלנו. אנחנו רוצים בערב פסח בעזרת השם לארגן כמה שיותיר מינויים לקורבן פסח וכמה שיותר לחץ ציבורי ותביעה רחבה. אנחנו רוצים לשנות את התפיסות הפסיכולוגיות של הציבור והפחד מנושא הקרובנות. למרות זאת, גם אני בתור אדם פרטי רגיש לצער בעלי חיים. בתרגולים שלנו לא יהיה יותר חיות ממה שצריך. חשוב להבין, המזבח לא יבוא מהשמיים ולא המקדש ולא הכוהנים ולא הכבשים."

הקהל בחניכת המזבח

הקהל בחניכת המזבחצילום: אתר חדשות הר הבית

הכהן שאחראי על המזבח הוא ד"ר ברוך כהנא, הבן של מאיר כהנא הי"ד. "כהנא אחראי על כל התרגולים והוא אדם רציני בצורה קיצונית. הוא לא מאפשר שום קיצורי דרך והתחכמויות." אומר פרופ' ויס.

ויס התייחס גם לשאלה האם לא מדובר בעצם בעניין תיירותי. "אין ספק שיש לזה ממיד חזותי ושהגויים במיוחד האוונגליסטים מכרכרים סביב זה. אבל זאת לא המטרה."

כאמור, זה יותר מעשור ששוחרי המקדש מתרגלים הקרבת קורבנות בימים שלפני פסח. עד כה בוצעו התרגולים על מזבח זמני עשוי עץ. אתמול ביקשו הפעילים לבצע שחיטה והקרבת קורבן מלאה, ואף קיבלו לשם כך אישור מהמשטרה. אולם, היועץ המשפטי של העירייה דחה את בקשתם לבצע שחיטה בשטח הגן הציבורי שמחוץ לחומות, ועל כן הכבש הובא למקום לאחר השחיטה.