נחמיה שטרסלר ב"הארץ": לעצור את הגולדינים

ערב יום כיפור, מתפרסם בעיתון הארץ מאמר של נחמיה שטרסלר שקורא לעצור את משפחת גולדין מהפעילות שלהם למען החזרת הבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/18 10:19 ט בתשרי התשעט

נחמיה שטרסלר ב"הארץ": לעצור את הגולדינים
לאה ושמחה גולדין, צילום: פלאש 90

משפחת גולדין התעוררה הבוקר לטור דעה בארץ שיוצא כולו נגדם. במכתב שהם פרסמו הם כתבו : "התעוררנו הבוקר לטור דעה שכתב נחמיה שטרסלר מעל גבי דפי עיתון ״הארץ״. הכותרת בטור זועקת ״לעצור את הגולדינים״.  העובדות במאמר שגויות מיסודן. עיתוי הפרסום הוא סכין בלב עבורנו. אבל, הכי מכאיב זו הכותרת שצריך לעצור אותנו. אז מדוע לעצור אותנו? כי אנחנו נלחמים על ערכי צה״ל? אולי צריך לעצור אותנו כי אנחנו מנהלים מאבק ערכי להשיב את הבן שלנו, סגן הדר גולדין, קצין מצטיין בפלס״ר חטיבת ״גבעתי״, שנחטף למנהרה ברפיח ב-1 באוגוסט 2014 בעיצומה של הפסקת אש?
אנחנו חינכנו את ארבעת ילדינו על אהבת האדם והארץ. דחפנו אותם לשירות משמעותי בצה״ל ותרומה למדינה.
בדיוק בשם הערכים האלו הוביל הדר את חייליו במלחמת ״צוק איתן״ ונפל למען ערכים אלו. הדר שבוי בידי החמאס ודווקא בערב יום הכיפורים מפרסמים בעיתון בשפה העברית מאמר שטוף שנאת חינם וחסר כבוד נגדו."

הדברים נכתבו בתגובה לטור דעה של נחמיה    בעיתון "הארץ" הבוקר בו בין השאר הוא כתב: "זה זמן רב שמשפחת גולדין תוקפת בחריפות את ראש הממשלה. היא מאשימה אותו שהוא "ממשיך להיכנע לחמאס", שהוא "מוותר על החיילים", שהוא "לא עשה דבר כדי להשיב את הבנים", ושהתנהגותו "מעלה את מחיר החזרת הבנים". האמת הפוכה בתכלית. לאה ושמחה גולדין הם שגורמים להעלאת המחיר. התביעה שלהם להחזיר את הגופות מיד מחלישה את כוח העמידה של ישראל ומעודדת את חמאס שרואה עד כמה אנחנו חלשים. כה חלשים, עד שאיננו מסוגלים לקבל את העובדה שבקרב יש נפגעים. וזאת הסיבה שחמאס לא מחזיר את הגופות. הוא רואה איך הנושא מכרסם בישראל, ולא חולם לוותר על נכס שכזה.
באותו ראיון לגל"צ אמר גולדין שהוא יצא "מאוכזב מהפגישה עם נתניהו". בעיני זה דווקא אות כבוד לראש הממשלה, שלא נכנע ללחצים של מי שרואים את עצמם עליונים עליו, על הצבא, ועל כולנו.
נתניהו מבקש להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס כדי למנוע התלקחות נוספת בעזה, בלי להתנות זאת בהחזרת הגופות. הוא לא מוכן לשלם את המחיר המופרז שדורש חמאס. לעומת זאת, ראוי לשלם מחיר גבוה מאוד עבור אנשים חיים, כמו ששילמנו עבור גלעד שליט. ראוי לשלם הרבה תמורת החזרת אברה מגיסטו והישאם א־סייד, אבל לא עבור גופות. הרי כתוב: "כי עפר אתה ואל עפר תשוב" ואין הבדל בין העפר בכפר סבא לזה שבעזה.
הוריו של גולדין מדברים בכוונה על "החזרת הבנים", אף כי מדובר בחלקי גופות. הם גם המציאו נוסחה בלתי אפשרית שלפיה צריך להחזיר את הגופות בלי לשלם על כך דבר. צריך פשוט להמשיך להכות בחמאס, עד שיזחל על ברכיו ויתחנן שנסכים לקבל את הגופות.
ברור שזה לא יקרה. אין עם שיסכים להתבזות כך. עובדה שאנו מפליאים מכותינו בתושבי עזה כבר ארבע שנים, מאז מבצע צוק איתן, והם לא נכנעים. כבר פצענו והרגנו בהם אלפים, מנענו מהם סולר, חשמל ומים, ריסקנו, הרעבנו, פגענו, ואפילו מנענו מחולי סרטן טיפול רפואי. אך הם לא הרימו ידיים.
הפתרון של הורי גולדין הוא להכות עמוק יותר וחזק יותר. הם רוצים יותר הרס, חיסולים והרעבה, עד שעולה באפי ריח חריף של מניע פוליטי: הפסקת אש מול חמאס, עלולה, חלילה, להביא לחתימת הסכם ארוך טווח עם הארגון, שבעקבותיו יגיע הסכם עם הרשות הפלסטינית וניאלץ לוותר על שטחים — ואת זה יש למנוע.""

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן