נחי אייל: "בתקופתי לא הדיחו יו"ר מכהן"

מנכ"ל תקומה לשעבר, נחי אייל, מגיב לראשונה בראיון ל'כיפה' לבחירות באיחוד הלאומי. "פעם הדינמיקה הייתה של חברות ופרגון", "האמנו שכן יהיה קרב צמוד" ומתייחס גם ליו"ר החדש: "בצלאל הוא כוכב עולה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/01/19 15:39 ט בשבט התשעט

נחי אייל: "בתקופתי לא הדיחו יו"ר מכהן"
פעם הייתה אווירה אחרת במפלגה? היו"ר היוצא אריאל, צילום: פלאש 90

אתמול (ב') בשעה 19:45 התקבלו תוצאות הבחירות לראשות מפלגת האיחוד הלאומי. ח"כ בצלאל סמוטריץ' ניצח את היו"ר המכהן, השר אורי אריאל ביותר משני שליש מהקולות. מיד לאחר התוצאות החליט מי שהיה יועצו של חנן פורת ומנכ"ל תקומה לשעבר, נחי אייל להסיר את מועמדותו מהרשימה. "אני איש של אורי אריאל", אומר היום אייל ל'כיפה', "בתקופתי לא הדיחו יו"ר מכהן."

בראיון ל'כיפה' אומר היום חבר מרכז האיחוד הלאומי, נחי אייל המקורב לשר אורי אריאל כי הוא מאוכזב מתוצאות הבחירות אמש. "התאכזבתי ממה שקרה אתמול בערב. כן האמנו שהקרב ייגמר בהפרש של כמה קולות בודדים. האמנו שאנשים כן ילכו עם אורי."

מנכ"ל תקומה לשעבר, נחי אייל

מנכ"ל תקומה לשעבר, נחי איילצילום: יח"צ

הסרת את מועמדותך מיד עם תוצאות בחירת יושב הראש החדש, כאשר הבנת שאורי אריאל הפסיד. מדוע?
"עזבתי כי אני איש של אורי אריאל. אני לא רוצה להפריע לבצלאל סמוטריץ' לבנות סביבו את האנשים שיעזרו לו להצליח. אני מבין שבצלאל צריך את האנשים שלו ברשימה." 

מה אתה חושב על יושב הראש החדש של האיחוד הלאומי?
"בצלאל בנה את עצמו יפה מאוד בשנים האחרונות. יש יתרון למי שחי את העולם הדיגיטלי. היכולת שלו להגיב ולהיות בעניינים הם משמעותיים כיום. אני חושב שכמו שנפתלי בנט הגיע ככוכב עולה ל'הבית היהודי', הראה כשרון והצליח להרים את המפלגה, ומתוך אותה רוח חדשנית וצעירה הביא אותה להישגים מרשימים. אני מניח שגם בצלאל עם הרוח הצעירה שלו והפופולריות ההולכת וגוברת שלו והיכולת הוורבלית המצוינת שלו, גם הוא נמצא בסיטואציה דומה ואני מאמין שגם הוא יצליח להרים את האיחוד הלאומי להישגים יותר משמעותיים."


נחי אייל מספר ל'כיפה' כי פעם, במפלגת 'האיחוד הלאומי' דברים היו נראים אחרת. עולה מדבריו כי הוא מרגיש שבעצם בבחירות אתמול לא התחלף רק יושב ראש מכהן, אלא גם התחלף דור, ואולי גם ערכים מסוימים. "בתקופתי לא הדיחו יו"ר מכהן. האווירה הייתה האחרת והייתה נכונות לוויתור לטובת אנשים אחרים." אייל מזכיר כי בעבר "חנן פורת התפטר מהכנסת לטובת צבי הנדל. צבי הנדל היה בר כוחה של המפלגה ונתן אותה לאורי אריאל כדי שיוכל להקים ולבנות אותה מחדש. לאחר מכן אורי אריאל ויתר על מקום אחד נמוך יותר לטובת לאריה אלדד. הדינמיקה הייתה של חברות ופרגון. פה זו פעם ראשונה שמדיחים יו"ר מפלגה מכהן. זה לא היה ב-18 השנים מאז שהקמנו את תקומה."

קיבל פניה מנתניהו

"פעם הדינמיקה הייתה אחרת" | יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

 
אורי אריאל טעה כשהוא לא הגיש מועמדות גם לרשימת המפלגה?
"לא. אי אפשר לצפות מאורי לאחר כל כך הרבה שנים, תפקידי שר, חברות בממשלה, לקחת את הפעקלאך ולהתחיל כמו חבר כנסת רגיל. הוא עסק בדברים משמעותיים וזה לא הגון ולא הגיוני לצפות ממנו להתחיל את העסק מההתחלה." מסכם אייל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן