נדיה כהן לבשאר אסד: "שחרר את אלי"

נדיה כהן, אלמנתו של המרגל אלי כהן פנתה לנשיא הסורי בשאר אסד וביקשה שישחרר את עצמותיו של בעלה כדי להעבירם לקבורה בישראל "שחרר את אלי, שחרר את העצמות"

חדשות כיפה מירב כהן 03/10/18 10:28 כד בתשרי התשעט

נדיה כהן לבשאר אסד: "שחרר את אלי"
נדיה כהן, צילום: פלאש 90

נדיה כהן, אלמנתו של המרגל אלי כהן יצאה בבקשה נרגשת לנשיא סוריה בשאר אל-אסד שיעביר את עצמות בעלה לקבורה בישראל:"בבקשה ממך, אני אפילו מבקשת רחמים. שחרר את אלי, שחרר את העצמות. אני בת 83, תסתכל עלינו אחרת, תסלח"

אלי כהן ריגל לטובת ישראל בשנות ה-60 בסוריה. כהן נתפס על ידי הממשל הסורי והוצא להורג בתלייה. אלמנתו נדיה כהן, נאמה כנס הבינלאומי הרב תחומי לטיפול בנפגעי מלחמה, שארגן המרכז הרפואי לגליל בנהריה. הכנס אורגן בעקבות הטיפול שמעניקה ישראל לנפגעי מלחמת האזרחים בסוריה. המרכזים הרפואיים בישראל טיפלו ביותר מ-6000 פצועים כאשר קרוב למחציתם טופלו בנהריה. 

כהן סיפרה כי לפני כ-18 שנה פנתה לאסד דרך כתבים כדי שיחוס על בעלה "כתבנו לו, צילמנו את הצילומים של הילדים, של הנכדים, כדי שיחוס וירכך את לבו למען הבאת הגופה. שמחתי כשהוא השיב שזה יקרה בבוא הזמן. גם שתי מילים היו לי לנחמה". כהן פנתה אישית לנשיא סוריה "בינתיים עבר הרבה זמן ובשאר עבר תקופה קשה, התחוללה מהפכה בתוך העם שלך. בתוך המדינה שלך, העם שלך שילם מחיר ואתה גם כן היית חרד לעם הזה. אני פונה אליך מפה באהבה, שיהיה שלום".

כהן ספדה לבעלה המנוח "אלי הוא מלאך שבא , אני לא כל כך רוצה להאמין בזה, מלאך למלא תפקיד מסוים, לשמור על המדינה ועל העם. הוא היה משוגע על העם הזה ועל המדינה ועל פיסת הקרקע שקיבלנו. אלי היה פשוט אדם ציוני, תרם , עזר והשאיר שלושה ילדים שלא מכירים אותו".

מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום, פתח את דבריו בהזדהות עם בקשתה ופנייה בערבית לבשאר אסד. ברהם כינה את הטיפול הפצועים הסורים "המבצע ההומניטרי הגדול בתולדות ישראל"

מזה 8 שנים שמתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם בסוריה - ולאורך השנים הללו מקבלת ישראל פצועים מסוריה ומטפלת בהם. גולת הכותרת בטיפול בפצועים מסוריה היה טיפול רפואי ראשון מסוגו בישראל, שבוצע ע"י צוות רופאים רב תחומי שכלל שחזור ובנייה מחדש של פנים של פצוע,