נדחה ערעור המדינה על זיכוי הרב וואלפא

הרב שלום דב וולפא ושבתי ויינטראוב זוכו לפני כשנה בבית המשפט המחוזי בירושלים מאשמת שידול והסתה לאי ציות. המדינה ערערה על הזיכוי והיום (ג') נדחה הערעור.

חדשות כיפה גלעד כהן 09/10/18 14:51 ל בתשרי התשעט

נדחה ערעור המדינה על זיכוי הרב וואלפא
זוכה מהסתה לסירוב פקודה. והערעור נגדו נדחה הרב וולפא, צילום: דוד-cc-by

הרב שלום דב וולפא ושבתי ויינטראוב שהואשמו בעידוד חיילים לסירוב פקודה, זוכו בדצמבר אשתקד בבית המשפט השלום מאשמת שידול והסתה לאי ציות. המדינה ערערה על הזיכוי, אך היום (ג') הערעור נדחה גם כן על ידי בית המשפט המחוזי. 

כזכור מדובר בתיק בו נאשם הרב בחלוקת פרסים כספיים עבור חיילים מסרבי פקודה. בשנת 2009 פורסם כי בטקס השפעה של חיילי גדוד 'שמשון' הניפו 2 חיילים שלט שעליו נכתב, "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". השניים נשפטו ונידונו ל-20 ימי מחבוש. הרב וולפא ו-ויינטראוב קייימו בעקבות האירוע טקס מיוחד להענקת "צל"ש לאסירי ציון", במהלכו העניקו לבני משפחתם של החיילם תעודות הוקרה ואף 1,100 שקלים על כל יום שנענשו. בהמשך השניים אף דיברו בשבחם של החיילים וטענו כי על כל חייל שיהיה במצב דומה הם יעניקו לו פרס.

פרופ' אביעד הכהן שייצג את הרב וולפא אמר: "זו התוצאה המסתברת והמתבקשת. כפי שאמרנו בדיון בבית המשפט המחוזי, איננו מקלים חס ושלום ראש בביטחון המדינה אלא מחמירים ומהדרים בערך החשוב לא פחות של חופש הביטוי. כפי שנקבע ביחס לעבירות אחרות הפוגעות בחופש הביטוי, רק רמת הסתברות של "ודאות קרובה" לפגיעה בביטחון המדינה עשויה להצדיק הגבלה של חופש הביטוי, ובענייננו לא היה קיים חשש כזה. 

עו"ד יצחק בם, שייצג את שבתאי ויינטראוב מסר: "זהו יום משמעותי לחופש הביטוי. אולם, חופש הביטוי של הימין אינו מובן מאליו. עובדה היא שהוגש כאן כתב אישום תקדימי בגין עבירה זו, כאשר כל אנשי השמאל מאז ישעיהו לייבוביץ נהנו מחסינות למעשה. גם לאחר זיכוי הנאשמים בבית משפט השלום, התייצב פרקליט מחוז ירושלים בכבודו ובעצמו בדיון בערעור וביקש להרשיע את הנאשמים באופן תקדימי. חופש הביטוי זו זכות שצריך להיאבק עליה יום יום. ואנחנו נאבקים".