נדחה ערעורם של רוצחי מוחמד אבו חדיר

השופטים דחו את טענת הנאשם המרכזי כי פעל מחוסר שפיות, ואת טענת הנאשמים הנוספים כי לא התכוונו להמית את הנער. עונשיהם נותרו על כנם. "פיגוע אסטרטגי שהצית את ירושלים", נכתב בפסק הדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/18 10:51 כג בשבט התשעח

נדחה ערעורם של רוצחי מוחמד אבו חדיר
בן דוד, הנאשם המרכזי ברצח אבו חדיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בית המשפט העליון דחה היום (ה') את ערעורם של שלושת רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר, והחליט להותיר את העונשים שנגזרו עליהם על כנם.

השופטים דחו את טענתו של הנאשם המרכזי, יוסף חיים בן דוד, כי הוא חוסה תחת סייג אי השפיות, וקבעו כי בעת ביצוע המעשה הוא היה בשליטה מלאה וללא כל מחשבת שווא, וכי ההפרעות הנפשיות שמהן הוא סובל, אין בהן אף כדי לקרבו לסייג אי השפיות. 

בפסק הדין  נאמר כי בנסיבות אלו, אין מקום להקל בעונשו של בן דוד או להמיר את הרשעתו ברצח להרשעה בהריגה. על בן דוד נגזר בבית המשפט המחוזי עונש של מאסר עולם בגין הרצח, ו-20 שנות מאסר נוספות במצטבר בגין עבירות נוספות שבהן הורשע.

הערעור של שני הקטינים שהיו שותפים ברצח נדחה גם הוא, ועונשם נותר על כנו. העונש של הקטין הצעיר מבין השניים נותר 21 שנות מאסר בפועל, ועונשו של הקטין השני המבוגר יותר נותר מאסר עולם.

טענותיהם של השניים כי לא התגבשה אצלם החלטה להמית את אבו חדיר נדחו אף הן. בית המשפט עמד על כך שלפי הגרסאות שהם עצמם מסרו בחקירתם בשב"כ, במשטרה ובשחזור, תכניתם המקורית הייתה לחטוף ולהרוג את הנער. 

"ניתן להגדיר את הרצח כפיגוע אסטרטגי שהצית את ירושלים בכלל ואת ירושלים המזרחית בפרט. הרצח מצריך חשבון נפש נוקב בחברה הישראלית בנוגע להתמודדות עם תופתע הגזענות וגרורותיהן, בדק בית מן המסד ועד לטפחות בבחינת דע את נתיבי הגזענות, ראה דרכיה הרעות ובערת הרע מקרבך", נכתב בהחלטת השופטים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן