נגד חב"ד: דוכן הסברה חילוני יוקם ברחובות

פעילים חילוניים ברחובות יקימו 'דוכן הסברה', בסמוך לדוכני הנחת תפילין של חב"ד, במטרה ליצור אנטי-תזה לפעילות הדתית של החסידות. "נילחם בהשתלטות על המרחב הציבורי", אומרים הפעילים. חב"ד: "נמשיך להציע בנועם ואהבה יהדות מכילה ואוהבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 12:40 ט באדר א'

נגד חב"ד: דוכן הסברה חילוני יוקם ברחובות
דוכן הנחת תפילין של חב"ד. אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חדש - דוכן הסברה חילוני. פעילים חברתיים ברחובות יקימו דוכן הסברה חילוני ברחובות העיר, כתגובת נגד לדוכני הנחת התפילין של חב"ד. אחד מיוזמי הקמת הדוכן, פעיל חברתי בשם הרן יקיר, סיפר לאתר 'מיינט רחובות', על הקמת המיזם. לדבריו, "יש השתלטות על המרחב הציבור, בין אם זה בבתי הספר, בגינות שעשועים שבהן מבקשים מילדים לדקלם פסוקי תהילים, רמקולים בבתי כנסת וכדומה. זו מגמה".

הוא טוען כי אי אפשר להתייחס למהלך בביטול: "יש אנשים שמנסים לבטל את זה ולהגיד שמדובר בשום דבר, אז או שהם נאיביים או שהם תומכים במהלך של ההדתה", הוא אומר.

חסידי חב"ד. אילוסטרציה

חסידי חב"ד. אילוסטרציהצילום: דוד כהן, פלאש 90

הוא לא חושש להצהיר כי מדובר ב'קונטרה' לחב"ד: "נקים אותו במקום שיש בו דוכני חב"ד. אם הם עושים את זה ומדברים על הנחת תפילין ושמירת שבת, אנחנו נספר לציבור על אופציה שנייה. נספר על שוויון מגדרי ועל אבולוציה. דבר ראשון ניצור נראות כי הרוב הדומם הוא חילוני. המטרה היא קודם כל להראות נוכחות ולהעלות את השיח החילוני על סדר היום".

לדבריו, הוא לא חושש מעימותים עם אנשי חב"ד: "כול להיות שזה יצור איזשהו אנטגוניזם, אבל זה לא נורא. אולי הם יחליטו לא לשים את הדוכן שלהם ליד בית ספר, וזה יהיה מצוין, ואז שנינו נקים ברחוב הרצל. מבחינתי גם האופציה שהם לא יקימו דוכן, ואז גם אנחנו לא נקים, היא טובה". 

בתגובה לדברים נמסר לאתר 'מיינט רחובות' מ'צעירי אגודת חב"ד': "איננו משתתפים בקרקס התקשורתי הזה. אנו יכולים רק להבטיח, כי כפי שחב"ד עושה כבר למעלה מ – 200 שנה במאה מדינות שונות בעולם אנו נמשיך גם בעתיד לחבר יהודים ליהדותם ולהציע בנועם ואהבה יהדות מכילה ואוהבת. במקביל, זכותם של אותם פעילי ישראל חופשית להציע פרובוקציות ושיח של שנאה, ואנו בטוחים כי הציבור יידע במי לבחור".