הצ'ופר לנגדי הכשרות בצה"ל

הנגדים שנמצאים בקבע ראשוני השתתפו בשלושה ימי עיון, בהם שמעו שיחות ושיעורים מפי גורמים בכירים בעולם הכשרות האזרחי והצבאי. לצד זאת הם נהנו מפעילויות גיבוש באזור גוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 17:37 כב בסיון התשעח

הצ'ופר לנגדי הכשרות בצה"ל
נגדי הכשרות במהלך הרענון, צילום: ללא קרדיט

השבוע התקיימו שלושה ימי עיון לאוכלוסיית נגדי הכשרות בקבע ראשוני של הרבנות הצבאית. נגדי הכשרות נמצאים בכלל היחידות בצה״ל ואמונים הן על כשרות המטבחים, והן על מכלול שירותי הדת ביחידות. 

ימי העיון הובלו על ידי ענף כשרות בשיתוף עם ענף ההלכה ברבנות הצבאית, ובמסגרתם שמעו המשתתפים מספר רב של שיחות ושיעורים מפי גורמים בכירים בעולם הכשרות האזרחי והצבאי, וכן נהנו מפעילות גיבוש, הפגה ומורשת באזור גוש עציון. 

למרות האינטנסיביות, רמ״ד כשרות חוץ, רס״ן הרב אברהם שוורץ, ממארגני התוכנית, מסביר כי ימים אלו ממלאים את עולם התוכן וההלכה הצבאי של כלל הנגדים וכי אחרי ימים אלו של העשרה והעמקה בנושאים של נקודות המפגש של עולם ההלכה עם השירות בצה״ל, המשרתים חוזרים מרועננים ומושכלים יותר בתחומם.

רע״ן כשרות, סא״ל הרב גיל גלעד מסכם: ״אנו רואים חשיבות רבה בימים אלו ופועלים בנחישות על מנת לעודד ולקדם את נגדי הכשרות בצה״ל, המהווים בריח תיכון בנוכחותה של הרבנות הצבאית בכלל היחידות״.