נבחרת ישראל זכתה במדליית זהב - בהוקי קרח

הישג מרשים לנבחרת ישראל בענף שהוא לא בדיוק פופולרי במחזותינו. הנבחרת השיגה מאזן של חמישה ניצחונות מחמישה משחקים, והעפילה לדרג הרביעי בטיבו בעולם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/04/19 16:59 כג בניסן התשעט

נבחרת ישראל זכתה במדליית זהב - בהוקי קרח
נבחרת ישראל במשחק נגד ניו זילנד, בטורניר בספרד בשנה שעברה, צילום: shutterstock

כבוד למדינה. נבחרת ישראל בהוקי-קרח זכתה אמש (שבת) במדליית הזהב באליפות העולם דרג ב' (בית תחתון), והעפילה לבית העליון של דרג ב', בו תתמודד בשנה הבאה. הנבחרת השיגה את המדליה אחרי ניצחון 3:7 על נבחרת גיאורגיה, בטורניר שנערך בשבוע האחרון במקסיקו סיטי.

אליפות העולם לנבחרות בהוקי-קרח מחולקת בצורה שונה מהדרך שאנחנו מכירים מהכדורגל. ישנו דרג עליון, בו משחקות 16 הנבחרות הטובות בעולם, ומתחתיו שלושה דרגים, א', ב' ו-ג', המחולקים כל אחד מהם לבית עליון ובית תחתון, כשבכל בית משחקות 6 נבחרות. כל טורניר כזה מתקיים מדי שנה, סביב חודש אפריל.

נבחרת ישראל שיחקה בשנים האחרונות בבית התחתון של דרג ב', שהוא למעשה הדרג החמישי בטיבו בעולם, ואמש העפילה לבית העליון של הדרג, הרביעי בטיבו בעולם, בו משחקות נבחרות חזקות כמו קרואטיה, ספרד, סין ואוסטרליה. המטרה העיקרית של הנבחרת בטורניר בשנה הבאה תהיה לתקוע יתד ולהתבסס בדרג העליון.

בסרטון: חגיגות הניצחון של נבחרת ישראל, אמש:

כידוע, ענף ההוקי-קרח לא בדיוק פופולרי בישראל, והוא נפוץ בעיקר בארצות צפון אירופה ואמריקה. הליגה הטובה בעולם, ה-NHL, משוחקת בארה"ב ובקנדה, והליגה השניה בטיבה בעולם, ה-KHL, משוחקת ברוסיה ובארצות אירופה הצפונית. לישראל הגיע הענף בתחילת שנות ה-90, עם העולים מברית המועצות, ורוב המאמנים והשחקנים לאורך השנים היו יוצאי חבר העמים - עד היום.

בשנים האחרונות החלו לצאת צעירים מישראל לשחק באקדמיות המקצועניות של הענף באירופה ובצפון אמריקה, כשבמקביל החל הענף להתפתח באופן מקצועני יותר בארץ, והוקמה אקדמיה לילדים ונערים. התפתחות הענף הגיעה גם עם התפתחות המתקנים בארץ, כאשר אל משטח החלקת הקרח הוותיק במרכז קנדה שבמטולה, התווסף מתקן החלקה חדש בפארק פרס שבחולון, ובימים אלו נבנה מתקן החלקה נוסף במושב תנובות הסמוך לנתניה. כמו כן קיים מרכז החלקה באילת.

נבחרת ישראל בהוקי קרח, בטורניר בשנה שעברה

נבחרת ישראל בהוקי קרח, בטורניר בשנה שעברהצילום: shutterstock

בשנה שעברה החלה התפתחות הענף לתת את אותותיה, כשהנבחרת הצעירה (עד גיל 20), העפילה לדרג השני בעולם, לאחר שזכתה במדליית הזהב באליפות שנערכה בבולגריה. הנבחרת הבוגרת, שזכתה אמש בזהב, מתבססת בין השאר על מספר שחקנים מרכזיים מהנבחרת הצעירה ההיא. בנוסף, זכתה נבחרת ישראל לחיזוק משמעותי בדמותו של שחקן בכיר בשם אליעזר שרבטוב, שנעדר בשנים האחרונות מקמפיין הנבחרת, ובעונה שעברה שיחק בליגת ה-KHL, הליגה השניה בטיבה בעולם, ההישג הגבוה ביותר של שחקן הוקי-קרח ישראלי. שרבטוב היה השחקן המצטיין בטורניר, וחלק ניכר מההישג של הנבחרת רשום על שמו.

בדרך למדליית הזהב ניצחה ישראל נבחרות חזקות כמו איסלנד וניו-זילנד, ואף גברה על נבחרת צפון-קוריאה, שעמה אמנם אין לישראל יחסים דיפלומטיים, כידוע, אך במישור הספורטיבי הנבחרות משחקות ביניהן, בניגוד לנבחרות מהעולם הערבי.