נאום נתניהו באו"ם: "לאירן יש מחסן גרעיני סודי"

נתניהו הפתיע את היושבים בעצרת האו"ם וחשף כי לאירן מחסני נשק סודיים והבהיר לרודנים האיראנים כי ישראל יודעת עליהם ותפעל להשמדתם: "כל מה שאיראן מחפשת ישראל תמצא"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 21:39 יח בתשרי התשעט

נאום נתניהו באו"ם:  "לאירן יש מחסן גרעיני סודי"
תמונת ארכיון. נתניהו נואם באו"ם, צילום: פלאש 90. אבי אוחיון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בפני העצרת הכללית של האו"ם וחשף כי לאיראן יש מחסן גרעיני סודי בטהראן והציג מפה שמראה תמונת לוויין של האתר. "זה מעולם לא נחשף פומבית"

"למה שלאיראן יהיה מתקן אטומי סודי?" תהה נתניהו. "התשובה פשוטה - בגלל שהוא נועד לפיתוח נשק גרעיני. כשהזמן יהיה מתאים יהיה אפשר לפתח פצצה אטומית. אבל זה לא יקרה - כי כל מה שאיראן מחפשת ישראל תמצא". כך נתניהו לפני זמן קצר בנאומו בעצרת האו"ם. 

נתניהו תקף את הסוכנות לאנרגיה גרעינית:"בחודש מאי סיפקתי ראיות לתוכניות של איראן לפתח נשק גרעיני - ותכנוניה להונות את הקהילה הבינלאומית. חלפו חודשים והסוכנות לאנרגיה גרעינית עדיין לא שאלה את איראן דבר, ולא דרשה לפקח אפילו על אתר אחד שגילינו בארכיון הסודי".

ראש הממשלה פנה במסר אישי לראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית, יואיקה אמאנו: "אני מאמין שאתה אדם טוב שרוצה לעשות את הדבר הנכון. מר אמאנו, עשה את הדבר הנכון ותבחן את האתר הזה באופן מיידי, לפני שינקו אותו".

נתניהו הסביר כי איראן שולחת את זרועותיה הארוכות לכל רחבי המזרח התיכון: "גם בלבנון, איראן מורה לחיזבאללה לבנות אתרים סודיים לטובת טילים מדוייקים שיכולים לפגוע בעומק ישראל בדיוק של מטרים בודדים". נתניהו פנה לארגון הטרור השיעי ואמר: "חיזבאללה מנצל חפים מפשע בביירות כמגנים אישיים. הם הציבו שלושה משגרי טילים ליד נמל התעופה של בירת לבנון. והבהיר "ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה נגד התוקפנות של איראן. נמשיך לפעול נגדכם בסוריה, בלבנון, בעיראק, בכל מקום ובכל זמן. אנחנו חייבים לפעול כדי להגן על המדינה שלנו ועל העם שלנו.

ראש הממשלה נתניהו התעמק גם בסוגיית חוק הלאום "מציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד כי אנחנו מכירים את עצמנו מדינת היהודים?". ותקף את אבו מאזן והרשות הפלסטינית:  "אצל הפלסטינים יש עונש מוות למי שמוכר אדמות ליהודים, עבאס משלם כסף לרוצחים, ואנחנו הגזענים?". כשבקהל נוכחים הוריו של סגן גולדין ציין נתניהו כי "אורון שאול והדר גולדין בידי חמאס וגם שני האזרחים"