נאום אבו מאזן באו"ם: "בירתנו - מזרח ירושלים כולה"

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם לפני דקות אחדות מול עצרת האו"ם בניו יורק. בנאומו תקף אבו-מאזן את ממשל טראמפ, ישראל ואיים כי אם ימשיכו במדיניות התוקפנית כלפי הפלסטינים הרשות לא תקיים את ההסכמים שנחתמו איתה בעבר. ליברמן על נאום אבו מאזן-"נאום 'דובי לא לא'"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 20:22 יח בתשרי התשעט

נאום אבו מאזן באו"ם: "בירתנו - מזרח ירושלים כולה"
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא בעצרת האו"ם בניו יורק נאום תקיף, כשעה לפני נאומו של נתניהו. בנאומו אמר אבו מאזן כי "חוק הלאום הוא חוק גזעני שחצה את הקווים" ויצא נגד ממשל טראמפ: "החלטותיו סותרות את המחויבות לתהליך השלום".

יו"ר הרשות הפלסטינית תקף בנאומו גם את מדיניות ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי "החלטות ממשל טראמפ סותרות את התחייבות ארצות הברית לתהליך השלום". הוא קרא לממשל האמריקני לבטל החלטותיו בנושא ירושלים, הפליטים וההתנחלויות וטען: "אנו לא נגד משא ומתן, אנו מאמינים בשלום, ולא מאמינים באלימות. השלום באזור לא יושג ללא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה מזרח ירושלים".

אבו מאזן שנראה חולה ומותש מפזר איומים מול האמריקאים וטען שאם ממשל טרמפ לא יחזור בו מכל המדיניות התוקפנית כלפי הפלסטינים הרשות הפלסטינית תחזור בה מכל התחייבויותיה. ראש הרשות איים גם על ממשל חמאס שלא יתמוך בהם כלכלית אם לא ישתפו פעולה עם מדיניות הרשות. 

התגובות לנאום לא איחרו לבוא. השר בנט מאשים את אבו מאזן במימון מחבלים: "נאום אבו מאזן מזכיר לכולנו עובדה בסיסית אחת: עם שמקדש רוצחים ומנהיג שמממן מחבלים לעולם לא יזכו במדינה פלסטינית בלב ישראל. אנחנו כאן בשביל למנוע זאת."

השר ליברמן תוקף את נאום אבו מאזן ומכנה אותו "נאום 'דובי לא לא'. זו היתה ספירת מלאי של כל העלבונות והאכזבות מהיום שהוא נולד. במקום להשיב ליד המושטת להסדר של ישראל וארה"ב, כל מה שמעניין את אבו מאזן זה לסגור חשבונות ולדרדר את האזור לעימות. נעמוד נחושים מול כל ניסיון לפגוע בחיי אזרחינו ונגבה את המחיר מהאחראים".

סמוטריץ דווקא עודד את יושב רא שרשות להמשיך לדבר: "מה??? האיש כבר לא צלול... תנו לי עוד מזה... אבו מאזן של הזמן האחרון מסתמן כאחד מהנכסים ההסברתיים הטובים ביותר של מדינת ישראל. שידבר וידבר וידבר וידבר. כמה שיותר..."

ח"כ מוטי יוגב חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "אבו מאזן, ראש הארגון לשחרור פלשתין, אשר אצלו השקרים מתחבאים בחליפה. מעבודת הדוקטורט שהוא הכחשת שואה ועד לחינוך ילדים להשמדת ישראל. מדינת טרור פלשתינית לא היתה מעולם ולא תהיה לעולם. ירושלים המאוחדת הייתה ותהיה בירת ישראל. בין הירדן לים תשלוט מדינה אחת, מדינת ישראל.
הארגון לשחרור פלשתין מממן משפחות רוצחים, מאדיר שהידים והאמנה הפלשתינית להשמדת ישראל בשלבים היא חזונו, שלא השתנה מעולם. ארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי, אליה חזרנו אחרי אלפיים שנות גלות. פה נחיה ופה ניצור חיי שלום - ולא טרור".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הנמצאת במשלחת ראש הממשלה לאו"ם: "גדול המסיתים נגד מדינת ישראל ממשיך בדרכו. שמישהו יעיר אותו מהחלום ויספר לו שמדינת ישראל היא של העם היהודי ובירתה היא ירושלים המאוחדת. אבו מאזן מדבר שלום אבל מחרחר מלחמה. עם שאהידים לא עושים שלום". השרה הוסיפה: "אבו מאזן מדבר שלום אבל מחרחר מלחמה. הוא ממשיך להסית נגד מדינת ישראל ואף מעודד את הטרור גם באמצעות במימון משפחות מחבלים. מדינת ישראל מעולם לא היתה ולא תהיה מדינת אפרטהייד. מדינת ישראל היא הקול השפוי והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. אבו מאזן איבד מזמן את השליטה ברצועת עזה לטובת החמאסטן שהתעצם שם, אודות לרפיסות שלו".